EMBA-asiantuntijaohjelmasta työkalut johtamispolullesi

Ennakoi. Syvennä. Täydennä.

Kestävä liiketoiminta, kevät 2025

Vihreä siirtymä, vastuullisuus, kestävyys, kiertotalous. Nämä teemat ovat nousseet maailmanlaajuisesti keskeisiksi johtamisen ja menestyvän liiketoiminnan edellytyksiksi.

UEF EMBA kokonaisuuden moduulin opintojakso, yksittäisenä suoritettava
smart for good
  • EMBA
  • Yrityksen kasvu ja kehittyminen
Laajuus:
5 op
Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen, Liiketalous ja kansainvälisyys
Toteutusmuoto:
Monimuoto
Hinta:
1891 € (alv 24%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Millaiset vastuullisuuden teemat ovat sinun yrityksessäsi tärkeitä ja mihin ne pohjautuvat ja miten näkyvät toimintakäytännössä? Millaista kiertotalouspotentiaalia yrityksessäsi löytyy? Olisiko yrityksessäsi potentiaalia kehittää kiertotalouden liiketoimintamallia. Näihin kysymyksiin saat vastauksia kestävän liiketoiminnan jaksolla.

Sisältö:

• Yritysvastuu ja vastuullinen johtaminen kestävässä taloudessa - millainen on arvojen merkitys, miten se näkyy käytännössä johtajuudessa ja työyhteisössä
  • Mitä on kiertotalous? Miksi kiertotalous? Kiertotalouden kehitysvaiheet, kiertotalouden rajoitteet, mitä kiertotalous kullekin osallistujalle tarkoittaa
  • Kiertotalouden liiketoimintamallit - mikä on liiketoimintamalli, mitä on kestävän kiertotalouden mukainen arvo, mikä on arvolupaus, 7 kiertotaloudellisen liiketoiminnan mahdollisuusaluetta, kiertotalouden liiketoimintamallit ja esimerkkejä ja esimerkkejä yrityksistä
  • Kiertotalous ja asiakas & kokeilut liiketoiminnan uudistamisessa
  • Miten aloittaa oman toiminnan analysointi ja kiertotaloudellistaminen

Tavoitteena on:

• Tunnistaa mitkä historialliset, poliittiset, oikeudelliset tekijät ovat muokanneet nykyistä liiketoiminta ja poliittista ympäristöämme
  • Tunnistaa liiketoiminnan kohtaamia ympäristöhaasteita
  • Selittää mitä roolia liiketoiminta voi näytellä uuteen kestävämpään talouteen siirtymisessä ja tarkastella kiertotalouden roolia kyseisessä siirtymässä
  • Tunnistaa ja analysoida kestävän kehityksen aloitteiden ajureita ja haasteita liiketoiminnassa
  • Tunnistaa miten yritykset voivat ohjata kuluttajakäyttäytymistä
  • Tunnistaa kiertotalouden liiketoimintamahdollisuuksia ja määritellä kiertotalouden liiketoimintamalleja

Johtamis- ja asiantuntijatehtävissä toimivat

Opintojakson (5 op) hinta on 1 525 € + alv 24%, verollinen myyntihinta 1 891 €. Hinta sisältää lähiopetuspäivät, koulutusmateriaalin, oppimistehtävät, kahvit ja henkilökohtaisen opintojen ohjauksen.

Voit osallistua myös 2 päivän seminaariin ilman oppimistehtäviä hintaan 530 € + alv 24 %, verollinen myyntihinta 657,20 €.

Itä-Suomen yliopistosta, Joensuun ja Kuopion yliopistosta tutkintoon valmistuneet saavat 10 % alennuksen tästä ja muista johtamisen ja henkilöstön kehittämisen täydennyskoulutuksista. Alennus on voimassa toistaiseksi.  Liity alumniverkostoon tästä: www.uef.fi/alumni

Suomi

Varaa maksuton 20 minuutin keskusteluaika

Keskustellaan sinun johtamispolustasi ja asiantuntijuutesi kehittämisestä.

Mikko Satuli

Räätälöityä EMBA-koulutusta yrityksille

Avaintehtävissä toimiville tai niihin suuntautuville tarkoitetun EMBA-koulutuksen kautta haemme varmistusta kulttuurinmuutokselle. Jatkuvan oppimisen keskus oli valmis tekemään liike-elämälähtöistä koulutusta yrityksemme lähtökohdista käsin sekä tutustumaan toimintakulttuuriimme ja liiketoiminnan kehittämisen tarpeisiin, Lujabetonin henkilöstöjohtaja Mikko Satuli kertoo.

EMBA-asiantuntijaohjelmasta työkalut johtamispolullesi

UEF EMBA | Executive MBA -asiantuntijaohjelma 100 op

Helpota käytännön johtamistyötäsi, kehitä itseäsi sekä organisaatiotasi vastaamaan tulevaisuuden liiketoiminnan haasteisiin.

Kouluttaja

henttonen

Kaisa Henttonen

Apulaisprofessori

Itä-Suomen yliopisto

"Tutkimustoiminnassani haluan olla ratkaisemassa kysymystä siitä, miten resurssiviisas, kestävä talous mahdollistetaan kestävän kiertotalouden ja digitaalisten teknologioiden keinoin ja samalla uudistetaan yritysten toimintaa sekä luodaan uusia työpaikkoja ja uudenlaista työtä. Lähestyn luonnollisesti kysymystä innovaatiojohtamisen näkökulmasta. Erityisesti tutkimukseni keskittyy kolmeen tutkimusalueeseen em. kysymykseen liittyen. Ensinnäkin tutkin kestävää yrittäjyyttä ja liiketoimintaa ja sitä, miten kestäviä keksintöjä luodaan ja kaupallistetaan. Toinen tutkimusalueeni keskittyy organisaatioiden kehittämiseen ja erityisesti siihen, miten innovaatiotoimintaa johdetaan erityisesti tiedon jakamisen ja innovaatiokäyttäytymisen fasilitoinnin näkökulmista. Kolmas tutkimusalueeni on digitalisaatio ja erityisesti digitaalinen innovaatiotoiminta ja se, miten innovaatiotoimintaa johdetaan digitaalisessa maailmassa".

piispanen

Ville-Veikko Piispanen

Tutkimuspäällikkö

Itä-Suomen yliopisto

"Missioni on luoda uutta tietoa ja ymmärrystä yhteiskunnan kestävyystransitiosta yrittäjyyden näkökulmasta. Minua kiinnostaa miten yrittäjät sekä yritykset pyrkivät luomaan ja muokkaamaan liiketoimintaansa kohti kestävää kiertotaloutta. Luoden uusia kestäviä liiketoimintamahdollisuuksia, liiketoimintamalleja sekä innovaatioita he tarjoavat keinoja ratkaisemaan syvälle juurtuneita taloudellisia, sosiaalisia ja ympäristöllisiä ongelmia, kuten ilmastonmuutosta ja kestävää resurssien käyttöä. Toimin tutkimuspäällikkönä Kauppatieteiden laitoksella Innovaatiojohtamisen tutkimusryhmässä (INNO) sekä RESOURCE (Sustainable Resource Society: Circular Economy, Energy and Raw Materials) tutkimusyhteisössä."