Nainen valkoisessa takissa laboratoriossa

Miten tukea opiskelijaa aineistonhallinnassa? Työpaja opettajille ja opinnäytteiden ohjaajille

Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Lisää kalenteriin:

Työpajatyyppisessä koulutuksessa käydään läpi aineistonhallinnan perusasioita opiskelijan näkökulmasta ja yliopiston ohjeita sekä palveluita aineistonhallintaan. Yhteisessä työskentelyosuudessa pohditaan, miten tukea opiskelijaa tutkimusaineistojen hallinnassa, millaisia kehittämiskohteita aiheeseen yliopistotasolla liittyy, millainen on opiskelijan aineistonhallintasuunnitelma eli DMP ja kuinka ohjata opiskelijaa tekemään aineistonhallintasuunnitelma. Työpajassa jaetaan tietoa jo olemassa olevista hyvistä käytänteistä ja materiaaleista sekä kerätään tietoa kehitystyön pohjaksi.

Ennakkotehtävänä on tutustua valittuihin verkkomateriaaleihin, jotka ilmoitetaan työpajaan ilmoittautuneille, ja vastata kyselyyn, jolla kartoitetaan tietoja ja ajatuksia opiskelijoiden aineistonhallinnan tukemisesta.

Toinen tähän työpajaan liittyvä tapaamiskerta on ke 9.6.2021 klo 13.00-14.30. Kun ilmoittaudut tähän ke 2.6.2021 järjestettävään työpajaan, huomioidaan sinut ilmoittautuneeksi samalla kertaa myös ke 9.6.2021 työpajatapaamiseen.

Linkki verkkokoulutukseen ilmoittautuneille lähetetään s-postiin ilmoittautumisajan päätyttyä 17.5.2021 jälkeen.

Lisätietoja: Tietoasiantuntija Anne Karhapää, anne.karhapaa@uef.fi