Matematiikan perusopinnot, Joensuu lv. 2023-2024

Hinta:
375 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Matematiikan perusopinnot laajentavat lukiomatematiikan antamaa ymmärrystä ja taitovalikoimaa. Niissä oppii muotoilemaan väitteitä matematiikan kielellä, näyttämään muotoilunsa todeksi, ja tutkimaan niiden seurauksia. Matematiikka on luonnontieteiden ja muidenkin tieteiden kieli; ja nämä ovat tieteen peruskieliopinnot. (Joskus oikeampi murre voi olla tilastotiede tai tietojenkäsittelytiede.)

Suurimman osan näistä perusopinnoista voi suorittaa verkossa; muut ovat monimuoto-opintoja. Tarkemman kuvauksen löydät alta lukuvuosikohtaiselta sivulta.

Huomaa että Itä-Suomen yliopiston avoimessa yliopistossa ovat tarjolla sekä Matematiikan perusopinnot Joensuusta Fysiikan ja matematiikan laitokselta (tämä kokonaisuus tässä), että Matematiikan perusopinnot Kuopiosta Teknillisen fysiikan laitokselta (tämä toinen kokonaisuus täällä). Nämä ovat samannimiset ja yleisesti samansisältöiset kokonaisuudet jotka koostuvat keskenään erilaisista kursseista. Niiden tasossa ei ole eroa, mutta nämä valmentavat ehkä hieman enemmän "raakaan matemaattisuuteen" (esim. matematiikka pääaineena opiskeluun) kuin Teknillisen fysiikan kurssit, ja antavat enemmän verkkosuoritusmahdollisuuksia.

Tämä opintokokonaisuus on pääosin verkko-opintoja, mutta kaksi kurssia vaativat joko opiskelua Joensuussa tai ko. kurssien suorittamista EXAM-etätenttijärjestelmän kautta. Opintokokonaisuus (25 op) koostuu lukuvuonna 2023–2024 seuraavista opintojaksoista:

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Opintokokonaisuuteen ei voi eikä tarvitse ilmoittautua. Syksyn opintojaksoille ilmoittautuminen alkaa 7.8.2023 klo 9:00.

(Jos matemaattiset taidot huolestuttavat mutta et tahdo lähteä uppoutumaan perusopintoihin, tarjoamme myös verkkokurssin Lukiomatematiikan kertaus, 2 op, jolla saa taitonsa muiden aineiden vaatimalle lähtötasolle.)

Opintojen tavoitteena on matematiikan keskeisten osa-alueitten luonteeseen ja sisältöön perehtymisen. Opinnot koostuvat verkkokursseista, ja osin luentokursseista joihin liittyy pienryhmissä käsiteltäviä harjoitustehtäviä. Matematiikka on pikemminkin taito- kuin tietoaine, ja siksi ainoa tie oppimiseen ovat riittävä harjoittelu, toistaminen, ja uudelleen tekeminen.

Luonnontieteistä, matematiikasta sivuaineena ja alan opetustehtävistä kiinnostuneet, sekä ammatillista osaamistaan kehittävät.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille.
Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit. Jos opintojakson opetukseen voi ilmoittautua jatkuvasti, opiskeluoikeusaika on maksimissaan 1.8. - 30.7.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Lv. 2023-2024. Opintojaksojen tarkemmat kuvaukset ja aikataulut löytyvät Pepistä.

Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Syksyn 2023 opintojaksoille ilmoittautuminen avautuu 7.8.2022 klo 9:00.
Kevään 2023 opintojaksoille ilmoittautuminen avautuu viimeistään marraskuun 2023 lopulla.
Varmista tarkat hakuajat opintojaksokohtaisista tiedoista.

Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista