Lapsia ja ohjaaja.

SnellmanEDUn Lasten yliopiston tiede- ja taideleireillä jälleen yli 300 lasta

SnellmanEDUn tiedote

SnellmanEDUn Lasten yliopiston tiede- ja taidepainotteiset leirit tarjoavat jälleen laadukasta tiedekasvatusta yli 300 pohjois-savolaiselle lapselle. Leirit ovat pääosin nyt kesäkuussa, pari leiriä on vielä tarjolla heinäkuun lopussa. Leirit ovat päiväleirejä, joissa 6-13v. lapsi saa päivän aikana leirin aiheen mukaista tiedeopetusta, ohjattua ryhmätoimintaa sekä lounaan ja välipalan. Kuopiossa järjestetään 20 leiriä ja Iisalmessa yksi leiri. Yksi leiri kestää 2-5 päivää.

Leirien sisällöt ovat laadukasta tiedekasvatusta. Mistäs niitä asiantuntijoita muuten kasvaa kuin oppimisen kautta! Leirien aiheita ovat mm. luonnontiede, terveystiede, ravitsemustiede, kuvataide, kirjoittaminen, koodaaminen ja eläinbiologia. SnellmanEDUn Lasten yliopisto on Suomen tiedekeskukset ry:n jäsen.

Leirejä on järjestetty SnellmanEDUn toimesta jo 12 kesän aikana. Leirit työllistävät 30 opettajaa ja ohjaajaa, joista suuri osa on lukiolaisia ja opiskelijoita. Tänä vuonna leirejä sai ensimmäisen kerran ostaa myös hyväntekeväisyyteen vähävaraisille kuopiolaisille lapsille. Leirien merkittävä tukija ja mahdollistaja on Olvi-säätiö. Yhteistyössä leirien toteutuksessa ovat UEF, Kuopion eläinpuisto, Kuopion museo ja Sanataidekoulu Aapeli.

ma. rehtori Riikka Asikainen riikka.asikainen@snellmanedu.fi p. 044 746 2845

suunnittelija Niina Räsänen niina.rasanen@snellmanedu.fi p. 044 746 2863