MOT-kielipalvelun hakuruutu.

MOT Sanakirjasto lakkautetaan vuoden 2021 lopussa – korvaajana MOT Kielipalvelu

Yliopistolla käytössä ollut MOT Sanakirjasto -palvelu lakkautetaan kokonaan kuluvan vuoden lopussa. Sen korvaajana toimii jo nyt käytössämme oleva MOT Kielipalvelu. Palvelu sisältää vanhasta MOTista tutut työkalut Sanakirja.fi-alustalla.

Kymmenien sanakirjojen lisäksi MOT Kielipalvelu sisältää MOT Kääntäjän (käännökset 40 kielen välillä) sekä MOT Kielentarkistimen (englannin, ruotsin, suomen, saksan ja ranskan kielten kielenhuolto). Tutustu palvelun sisältöön tarkemmin.

Kuinka MOT Kielipalveluun käsiksi?

Opiskelijat ja henkilökunnan jäsenet voivat tilata kirjautumislinkin palveluun etäkäytössä seuraavasti (sama ohje videona):

1.     Mene osoitteeseen sanakirja.fi/korkeakouluille.
  2.     Valitse organisaatiosi valikosta ja syötä organisaatiosi antama sähköpostiosoite.
  3.     Klikkaa sähköpostiisi tullutta linkkiä.
  4.     Aseta salasana tilillesi, jotta pääset kirjautumaan palveluun kaikilla laitteillasi, missä vain.

Itse palvelu toimii osoitteessa sanakirja.fi, kun olet kirjautuneena tilillesi. Yliopiston verkossa kirjautumista ei tarvita.

HUOM! Marraskuussa järjestetään Teams-webinaari MOT Kielipalvelun käytöstä! Seuraa ilmoittelua Yammer-ryhmässä UEF Kirjasto.