Farmasian perusopinnot, lv. 2023-2024

Hinta:
375 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Haluatko tietää, miten lääkkeet vaikuttavat tai mihin niiden haittavaikutukset perustuvat? Mitkä seikat erottavat lääkkeen muista hyödykkeistä? Farmasian perusopinnoissa tutustut laaja-alaisesti farmasian eri osa-alueisiin.

Osaamistavoitteet: Opit perusteet lääkeaineiden kemiasta, lääkevalmistuksen teoriasta, lääkkeiden vaikutuksesta, niiden tehosta ja turvallisuudesta sekä lääkkeistä terveydenhuollon näkökulmasta.

Kohderyhmä: Jokainen meistä tarvitsee joskus lääkkeitä ja perustietoa niiden käytöstä. Lääkkeiden järkevä käyttö on kaikkia koskettava kansalaistaito ja oleellinen osa terveydenhoitoa. Voit hyödyntää farmasian perusopintoja, jos olet terveydenhuollon ammattilainen ja haluat kehittää tai päivittää omaa ammatillista osaamistasi, tai olet kiinnostunut farmasiasta tai farmasian opinnoista.

Opinnot soveltuvat esimerkiksi:

• sosiaali- ja terveysalan toimijoille (ml. lähihoitajat, sairaan- ja terveydenhoitajat) lääkeosaamisen lisäämiseen
  • lääkealalla toimiville, joilla ei ole farmaseuttista tai lääketieteellistä koulutusta
  • farmaseuttisen koulutuksen omaaville, jotka haluavat päivittää perusosaamistaan
  • farmasian yliopisto-opintoihin ja tutkintoon tähtääville
  • opiskelijoille sivuaineopinnoissa hyödynnettäväksi
  • muille aiheesta kiinnostuneille

Huom! Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Opintokokonaisuuteen ei voi ilmoittautua.

Opintokokonaisuus koostuu seuraavista opintojaksoista:

· Lääkkeiden antoreitit ja farmakokinetiikka (LAF) 4 op, monimuoto-opintoina 7.8.-25.9.2023 (suositellaan tehtäväksi kokonaisuuden viimeisenä jaksona).

· Lääkkeet terveydenhuollossa (LTH) 5 op, verkko-opintoina (aikataulutettu) 6.9.-7.12.2023

· Farmasian yleinen ja epäorgaaninen kemia (FAKE) 4 op, monimuoto-opintoina 7.9.-23.10.2023

· Perusfarmakologia (PEFA) 3 op, verkko-opintoina 3 kertaa lukuvuodessa: valittavissa ajankohdat syksy 21.09.- 13.12.2023, kevät 21.2.- 22.3.2024 tai kesä 2.5.2024-29.8.2024

· Lääkeaineiden orgaaninen kemia (LÄKE) 4 op, monimuoto-opintoina 10.10.-11.12.2023

· Solubiologia farmasian opiskelijoille (SOBIF) 3 op, verkko-opintoina (aikataulutettu) 6.11.2023-16.1.2024

· Fysikaalinen farmasia (FYF) 2 op, monimuoto-opintoina 9.1.-12.2.2024

Opinnot sisältävät aikataulutettuja oppimistehtäviä ja/tai perinteisiä valvottuja tenttejä. Opinnot suositellaan tehtäväksi 3 lukukauden aikana, LAF-opintojakso 2. vuoden syksyllä. Monimuoto-opintoja jaksoista tekevät niiden sisältämät perinteiset salitentit, esimerkiksi luennot ovat tallenteina.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisten opintojaksojen hinta on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023 - 2024.
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.
Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päivä- ja iltaopetus
Kellonajasta riippumaton