Kuusenkerkkiä.

Itä-Suomen yliopiston metsätieteilijät mukana oppimisen digiloikassa

Biofaktat – innovatiivinen digitaalinen oppimisympäristö metsäteollisuudesta ja metsätaloudesta ammattilaisten ja opiskelijoiden käyttöön

ForestBioFacts digital learning environment on innovatiivisesti toteutettu digitaalinen opiskeluympäristö, joka kattaa laajasti metsäbiotalouteen liittyviä teemoja metsätaloudesta metsäteollisuuden tuotantoteknologiaan. Se käsittelee myös perinteisiä metsäteollisuustuotteita kuten sellua, paperia ja puutuotteita, sekä puusta tehtäviä nanotuotteita, tekstiilejä ja biopolttoaineita.

ForestBioFacts digital learning environment perustuu Papermaking Science and Technology -kirjasarjaan, mutta on laajempi, visuaalisempi ja käyttäjäystävällisempi kokonaisuus. Tällä hetkellä ForestBioFacts on laajin alan digitaalinen oppimisympäristö, joka käsittää 1500 asiantuntijoiden kirjoittamaa artikkelia, 300 videoklippiä, teemahakemiston ja kuusi eri kieltä kattavan asiasanaston.

ForestBioFacts digital learning environment -hankkeen on toteuttanut Suomen Paperi-insinöörien Yhdistys yhteistyössä 150 metsäteollisuuden ja metsäalan asiantuntijan, sekä metsäteollisuuden ja metsätalouden toimijoiden kanssa.

Metsätaloutta koskevan oppimisympäristön kokonaisuuden on toimittanut ja osittain kirjoittanut Itä-Suomen yliopiston (UEF) metsänhoitotieteen emeritusprofessori Seppo Kellomäki yhteistyössä emeritusprofessori Olli Saastamoisen (UEF), professori Erkki Verkasalon (Luonnonvarakeskus, Luke), professori Antti Asikaisen (Luke), emeritusprofessori Pekka Niemelän (Turun yliopisto), tutkija Jari Lindbladin (Luke), professori Timo Pukkala (UEF) ja emeritusprofessori Lauri Valstan (Helsingin yliopisto) kanssa.

Lisätietoja: Emeritusprofessori Seppo Kellomäki, p. 040 503 2145, seppo.kellomaki (a) uef.fi

ForestBioFacts oppimisympäristö

Metsätalouden oppimisympäristö (Introduction to forest-based bioeconomy)

Emeritusprofessori Seppo Kellomäen video  Sustainable forestry