Itä-Suomen yliopiston englanninkielinen logo.

Itä-Suomen yliopiston luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät 2022

• Yleisöluento
  • Yliopistoyhteisö
  • Ympäristö ja luonnonvarat
  • Teknologia ja innovaatiot
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Yliopiston Vimeo-kanava
Lisää kalenteriin:

Professuuriesitelmätilaisuus on Itä-Suomen yliopiston perinne, jossa professorit nimityksensä jälkeen luovat katsauksen alansa kannalta tärkeisiin teemoihin.

Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät kuullaan tiistaina 17.5.2022 klo 9-11 ja klo 13-15 verkkolähetyksinä.

Ohjelma tiistaina 17.5.2022 klo 9-11:

• Rehtorin tervehdys
  • Professori James Blande, kemiallinen ekologia: Plants 'talk' but are they 'deaf'? Chemical ecology in an environmental science context.
  • Professori Polina Kuzhir, nanomateriaalit: Carbon for Terahertz and Bio-Photonics.
  • Professori Jarkko J. Saarinen, materiaalikemia ja -tekniikka: Nanotekniikka materiaalitieteessä – vähemmällä enemmän kohti kestävää tulevaisuutta.
  • Professori Aku Seppänen, inversio-​ongelmat ja epävarmuuksien mallintaminen ympäristön monitoroinnissa: Mittausten tulkintaa matemaattisin keinoin – inversio-ongelmat ja epävarmuuksien mallinnus ympäristön monitoroinnissa.

Kaikkien tiedekuntien professuuriesitelmien pitäjien esittelyt on koottu verkkosivustolle osoitteeseen https://www.uef.fi/professuuriesitelmat. Myös professuuriesitelmien tallenteet linkitetään sivustolle esitelmälähetysten jälkeen.