LHA

LHA Old School - lääkehoidon arviointi 20 op

Täydennyskoulutus
"Perinteisen" mallinen LHA-koulutus, jossa aikataulutettu läpiveto, vuorottelevat lähipäivät ja itseopiskelu. Huippukouluttajat ja asiantuntevat ohjaajat auttavat sinua opinnoissa ja arvioinneissa eteenpäin.

Koulutuskokonaisuus on täynnä mutta voit ilmoittautua mukaan yksittäisiin jaksoihin.
smart for good
  • LHKA
  • KLA
  • Lääkeala
  • Sosiaali ja terveysala
Päivämäärä:
1.9.2023 - 31.8.2024
Laajuus:
Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Ravitsemus ja lääkeala, Sosiaali- ja terveysala
Toteutusmuoto:
Monimuoto
Hinta:
2343,6 € (alv 24%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Koulutuksen käytyään asiantuntija:

• osaa huomioida kliinisesti merkittävät huomiot lääkityksestä ytimekkäästi lääkärin päätöksenteon tueksi
  • ymmärtää lupa, sopimus ja suostumuksen merkityksen palveluprosesseissa sekä tietosuojan tuomat velvollisuudet
  • ymmärtää lääkehoidon tarkistuksen, arvioinnin ja kokonaisarvioinnin sisällön sekä näiden väliset erot
  • osaa motivoivan haastattelun avulla selvittää mahdollisimman hyvin asiakkaan ajantasaisen lääkelistan
  • osaa käyttää monipuolisesti eri tietolähteitä ja tietokantoja sekä tulkita näiden kliinisen merkityksen asiakas-/potilaskohtaisesti
  • osaa huomioida kaikista tärkeimmän, ASIAKKAAN, prosessin kaikissa vaiheissa

Laatu ja toimiva prosessi vaikuttavat siihen, että lääkitysmuutosehdotukset menevät käytäntöön ja takaavat toimivan moniammatillisen yhteistyön.

Koulutusjaksojen ajankohdat:

* 1. Jakso 14.–15.9.2023 LÄHIOPETUS: Matka LHA-asiantuntijaksi alkaa, haastattelu ja lääkityksen selvitys
* 2. Jakso 23.–24.11.2023 ETÄ/HYBRIDI: Tietokannat, ikääntyminen ja lääkehoito
* 3. Jakso 18.–19.1.2024 LÄHIOPETUS: Palveluprosessin kehitys ja kivun lääkehoito
* 4. Jakso 21.–22.3.2024 ETÄ/HYBRIDI: Yhteisvaikutukset ja iäkkäiden psykiatriset lääkehoidot
* 5. Jakso 16.–17.5.2024 LÄHIOPETUS: Case-päivä, LHA-palvelun kehittäminen ja tulevaisuus

Farmaseutit ja proviisorit.

Koulutuksen aloitus on syyskuussa: opinto-oikeus alkaa 1.9. ja ensimmäiset koulutuspäivät järjestetään Kuopiossa: to-pe 14.-15.9.2023.

Koulutuksen kesto ja opinto-oikeusaika 1 vuosi (1.9.2023–31.8.2024), laajuus 20 op.

Koulutus järjestetään monimuoto-opintoina: lähiopetusta (kolme kahden päivän lähiopetusjaksoa 3x2pv), etäopetusta (kaksi kahden päivän etäopetusjaksoa 2x2pv, mahdollisuus myös hybridiosallistumiseen), tallenteita, itsenäisiä tehtäviä, ryhmätehtäviä, käytännön harjoitustöitä.

Koulutuskokonaisuuden hinta 1 890 € + alv 24 %, verollinen myyntihinta 2 343,60 €

Yksittäisten jaksojen hinta 399 € + alv 24 %, verollinen myyntihinta 494,76 €.

Ilmoittautuminen tulee perua viimeistään 14 kalenteripäivää ennen koulutuksen alkamispäivää. Jos ilmoittautuminen perutaan myöhemmin, laskutetaan asiakkaalta 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei ole peruttu ja/tai osallistuja ei saavu koulutukseen, veloitetaan asiakkaalta koulutuksen hinta täysimääräisesti. Poikkeuksena ovat lääkärintodistuksella osoitetut sairastumiset.

Ilmoittautuneen asiakkaan tilalle voi samasta yrityksestä tai organisaatiosta osallistua toinen henkilö, ellei esim. koulutukseen ole erillistä valintaa/pääsykoetta tai ellei vaihtamiselle ole muuta estettä. Osallistumisen vaihtamisesta ei peritä erillistä korvausta. Vaihdoksesta tulee ilmoittaa etukäteen tai viimeistään koulutuksen alkaessa

jo apteekki

YHTEISTYÖ

Jatkuvan oppimisen apteekki - vastuullisuus ja osaaminen näkyväksi

Jatkuvan oppimisen apteekki -kumppanuus parantaa apteekkisi houkuttelevuutta työpaikkana. Se osoittaa, että henkilökuntaasi koulutetaan jatkuvasti ja apteekki tarjoaa sen ansiosta korkealaatuisempaa palvelua. Tulevaisuudessa Jatkuvan oppimisen apteekki voi olla merkittävä kilpailuetu osaavan henkilökunnan houkuttelemisessa.