Kestävän tulevaisuuden perusopinnot, lv 2023-2024

25 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Ympäristö- ja luonnontieteet, Teologia ja filosofia
Toteutusmuoto:
Etäopetus, Monimuoto, Verkko-opetus, Lähiopetus
Hinta:
375 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Osaamistavoitteet: Opiskelija:

• ymmärtää kestävän kehityksen käsitteen, tunnistaa kestävyyden ekologisen, taloudellisen, sosiaalisen, kulttuurisen ja taloudellisen ulottuvuuden ja hahmottaa näiden välisiä yhteyksiä
  • tunnistaa ympäristöongelmien kompleksisuuden, osaa selittää ongelmien syntyä ja saa valmiuksia rakentaa ratkaisuja ympäristöongelmiin
  • hahmottaa yksilöiden ja yhteisöjen roolin ja toisaalta yhteiskunnallisten rakenteiden merkityksen ympäristöongelmien synnyssä ja niiden ratkaisemisessa
  • tuntee eri tieteenalojen kysymyksenasetteluja ja menetelmällisiä lähestymistapoja kestävyyteen ja ympäristökysymyksiin
  • ymmärtää monitieteisyyden ja tieteidenvälisyyden merkityksen osana ympäristötutkimusta ja osaa itse tarkastella ympäristöasioita monitieteisestä näkökulmasta
  • osaa sanallistaa omaa osaamistaan ympäristöasioissa ja saa valmiuksia käydä tieteidenvälistä keskustelua

Sisältö: Kestävän tulevaisuuden opinnot on opintokokonaisuus, joka muodostaa laaja-alaisen ja monitieteisen johdatuksen kestävään kehitykseen painottuen ympäristö- ja luonnonvarateemoihin. Opintokokonaisuudessa käydään läpi kestävyyden eri ulottuvuuksia ja niiden välisiä yhteyksiä.

Opintokokonaisuus (25 op) koostuu seuraavista opintojaksoista:

Pakolliset opintojaksot, 5 op:

Valinnan mukaan vähintään 20 op seuraavista:

Perusopintokokonaisuuteen kuuluu kaksi pakollista johdattelevaa opintojaksoa, joiden lisäksi valitaan vähintään 20 op valinnaisista opintojaksoista. Opintojaksojen lisätiedot, suoritus- ja toteutustavat löytyvät kunkin jakson tiedoista.

HUOM! Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Opintokokonaisuuteen ei voi ilmoittautua.

Varmista ilmoittautumisajat opintojaksokohtaisista tiedoista.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojasoille.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Päiväopetus