Biodiversiteetti.nyt A, lv. 2023-2024

Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet: Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa:

• tunnistaa käynnissä olevan biodiversiteettikriisin syitä ja sen seurauksia yhteiskunnalle ja itselleen
  • pohtia omaa luontosuhdettaan ja erilaisia biodiversiteettikysymyksiin liittyviä arvoja
  • tunnistaa erilaisia lähestymistapoja ja keinoja biodiversiteetin suojelemiseksi ja kestävän käytön edistämiseksi
  • soveltaa biodiversiteettitietoa omalla alallaan ja oppia löytämään ratkaisuja luontokatoon

Sisältö: Kurssi koostuu taustatieto-osiosta sekä viidestä moduulista. Kurssilla opiskeltavat sisällöt:

• Biodiversiteettikriisi ja biodiversiteetin käsite
  • Luontokato ja biodiversiteetin uhat
  • Biodiversiteetin suojelu
  • Ajankohtaiset asiat ja keskustelu biodiversiteettiteemassa.

Oppimateriaali: Moduulit sisältävät videoita, lukumateriaalia ja tehtäviä. Kurssin erilaiset tehtävät syventävät ajattelua monitieteisesti. Kurssilla on lisäksi testejä osaamisen testaamiseen. Kurssin lukumateriaali ja videot ovat katsottavissa kaikille, mutta tehtävien tekeminen kurssilla ja kurssin suorittaminen edellyttää testien hyväksyttyä suorittamista.

Jatko-opintoja: Biodiversitetti.nyt B, 3 op

Suoritustavat: Itsenäinen opiskelu Digicampus-ympäristössä (54 tuntia). Opiskeluun kuuluu videoita, lukumateriaalia, tehtäviä ja osaamistestit. Kurssin suorittaminen vaatii tehtävien ja testien hyväksyttyä tekemistä.

Toteutustavat: Verkko-opiskelu itsenäisesti.

Opettaja: Elina Oksanen

Opintojakso toteutetaan itsenäisinä verkko-opintoina 2.10.2023 - 31.5.2024. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Opintojakso sisältyy Ympäristötieteen opintoihin ja Kestävän tulevaisuuden perusopintokokonaisuuteen.

Opintojakso on maksuton Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palavelukeskuksen (JOTPA) rahoittaman Biodiversitetti nyt -hankkeen ajan, 31.12.2024 saakka.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opintojakson opiskeluoikeusaika on 2.10.2023 - 31.5.2024.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumislomakkeelle, josta valitset opintojakson, jolle ilmoittaudut ja annat henkilötietosi.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen maksu- ja perumisehtoihin

II Ilmoittautumisesi käsitellään koulutussihteerin toimesta pääasiallisesti 5 arkipäivän kuluessa, maksimissaan 10 arkipäivässä. Käsittelyajan jälkeen saat opintojen aloitusohjeet sähköpostitse. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-11-23 09:00