Kasvatuksen historiallis-filosofiset perusteet, koulutuskohtainen osa (kasvatus- ja aikuiskasvatustiede), syksy 2023

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
3 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Joensuu
Kategoria:
Opetus, kasvatus ja psykologia
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu
Hinta:
45 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö:

Kasvatusta ja aikuiskasvatusta koskevan keskustelun historiallisuus. Kansalliskirjasto ja sen digitaaliset aineistoistot. Lehtitekstit kasvatuksen historian ja filosofian lähdemateriaalina.

Tavoitteet:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

- hahmottaa kasvatus- ja koulutuskysymysten aikasidonnaisuuden

- pystyy arvioimaan kasvatukseen liittyvien ilmiöiden historiallisia ja filosofisia lähtökohtia

- soveltaa omassa tieteenalassaan historiallis-filosofista lähestymistapaa

- osaa keskustella kasvatuksen ja koulutuksen historiallisista ja filosofisista lähtökohdista

- hallitsee kansalliskirjaston digitaalisten materiaalien käytön

Kohderyhmä:

Opinnot sopivat kaikille kasvatuksen ja koulutuksen sekä koulutusjärjestelmän filosofisista ja historiallisista perusteista ja erityisesti kasvatus- ja aikuiskasvatustieteen näkökulmasta kiinnostuneille.

Suoritustavat

Suoritustavat: Osallistuminen aloitustapaamiseen 2 t (päiväryhmä livenä Joensuu, iltaryhmä zoom-yhteydellä); opintopiirityöskentely ja opintopiiriraportin kirjoittaminen 15 t (myös etäryhmät), seminaari 10 t (myös etäosallistuminen mahdollista, osa seminaareista ilta-aikaan). Itsenäinen työskentely 54 t.

Toteutustavat

Opintopiiriryhmät organisoivat työskentelynsä, pitävät opintopiiripöytäkirjaa ja kirjoittavat opintopiiriraportin. Ryhmät voivat olla lähi-, etä-tai hybridryhmiä. Opintopiiriryhmät esittävät opintopiiriraporttinsa seminaarissa.

Oppimateriaalit

Kansalliskirjaston kasvatusalaan liittyvät digitaaliset aikakauslehdet tai vastaava digitaalinen aineisto.

Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Päivä- ja iltaopetus
Kellonajasta riippumaton

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Pepin opinto-oppaassa. Opintojakso on suoritettavissa vain syksyllä.
Avaa sivun yläosassa oleva sininen toteutus-palkki ja katso tarvittaessa opetuksen aikataulu mahdollisesta opetusryhmästä. ”Avoimen pienryhmä” on tekninen nimike, ei oikea opetusryhmä.
Edellä mainitun lisäksi aloitustapaaminen iltapäivällä etäyhteydellä, myös osa seminaaritapaamisista ilta-aikaan.

Huomaa, että avoimen yliopiston opiskelijaksi ilmoittautuminen päättyy noin viikkoa aiemmin kuin opetukseen ilmoittautuminen Pepissä.

Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00