Ihmisen biologia 25 op, verkko-opinnot, lv 2023-2024

Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala, Ympäristö- ja luonnontieteet
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus, Itsenäinen opiskelu
Hinta:
375 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Ihmisen biologia (IBI) on mielenkiintoinen ja helposti hyödynnettävissä oleva perusopintokokonaisuus, jossa perehdytään syvällisesti ihmiskehon ja solujen rakenteeseen ja toimintaan mutta myös toimintahäiriöihin eli yleisempiin sairauksiin. IBI 25 op muodostuu seitsemästä opintojaksosta. Opintojaksoilla tutustutaan biomolekyylien ja solujen rakenteeseen ja toimintaan (BIMO, SOS) sekä ihmisen elinjärjestelmiin: tuki- ja liikuntaelimistöön (JIBTU), hengityselimistöön (SYKE), ruoansulatuselimistöön ja energia-aineenvaihduntaan (RASVA) sekä hermostoon ja immuunipuolustukseen (ELISA). Opintokokonaisuuden päätteeksi opiskelija voi valita haluamansa aiheen tarkemman kirjallisen katsauksen aiheeksi (Erityiskysymykset).

Johdanto ihmisen biologiaan ja tuki- ja liikuntaelimistö 2 op (JIBTU)
Biomolekyylit ja organellit 3 op (BIMO),
Sydämen, keuhkojen ja munuaisten toiminta 4 op (SYKE),
Ruoansulatus ja aineenvaihdunta 4 op (RASVA),

Solun elämänkaari ja syöpä 2 op (SOS),
Elimistön säätelyjärjestelmät 6op (ELISA),
Ihmisen biologian erityiskysymykset 4 op (IBERI), non stop-opintoina

Opinnot ovat täysin verkko-opetusta, ja osa biolääketieteen, farmasian ja kliinisen ravitsemustieteen- sekä terveyden edistämisen tutkintoja, joten opinnot sopivat hyvin ko. opintoihin valmentaviksi ja hyväksiluettaviksi.

Huomio! Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille.

Ihmisen biologia (IBI) on mielenkiintoinen ja helposti hyödynnettävissä oleva perusopintokokonaisuus, jossa perehdytään syvällisesti ihmiskehon ja solujen rakenteeseen ja toimintaan mutta myös toimintahäiriöihin eli yleisempiin sairauksiin. IBI 25 op muodostuu seitsemästä opintojaksosta. Opintojaksoilla tutustutaan biomolekyylien ja solujen rakenteeseen ja toimintaan (BIMO,SOS) sekä ihmisen elinjärjestelmiin: tuki- ja liikuntaelimistöön (JIBTU), hengityselimistöön (SYKE), ruoansulatuselimistöön ja energia-aineenvaihduntaan (RASVA) sekä hermostoon ja immuunipuolustukseen (ELISA). Opintokokonaisuuden päätteeksi opiskelija voi valita haluamansa aiheen tarkemman kirjallisen katsauksen aiheeksi (Erityiskysymykset).

Johdanto ihmisen biologiaan ja tuki- ja liikuntaelimistö 2 op (JIBTU), 4.9.2023-9.10.2023

Biomolekyylit ja organellit (BIMO), 3 op: 14.9.2023 – 24.10.2023

Sydämen, keuhkojen ja munuaisten toiminta (eSYKE) 4 op, 24.10.2023-12.12.2023

Ruoansulatus ja aineenvaihdunta 4 op (RASVA), 3.1.2024-27.2.2024

Solun elämänkaari ja syöpä (SOS), 2 op 14.2.2024 – 20.3.2024

Elimistön säätelyjärjestelmät 6 op (ELISA), 26.2.2024 – 6.5.2024,

Ihmisen biologian erityiskysymykset 4 op (IBERI), non stop-opintoina

Huomio! Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille.

Syksyn opintojaksoille ilmoittautuminen alkaa 1.8.2023. Ilmoittaudu siihen toteutukseen, milloin aiot opintojakson suorittaa. Suunnittele siis opintosi huolella. Saat apua opintojen suunnitteluun ja aikataulutukseen oppiaineen suunnittelijalta ja koulutussihteeriltä (kts. yhteystiedot).

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15 € /opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksenopintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Katso yksittäisten opintojaksojen ajankohdat