MOOC, SNOMED CT, peruskurssi 2023-2024

Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala, Ravitsemus ja lääkeala
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Verkko-opetus
Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö: Mitä tarkoittaa SNOMED CT? Mitä vaatimuksia SNOMED CT:n käyttö edellyttää? Organisaatioiden saamat edut SNOMED CT:n käytöstä. Mikä merkitys on kliinisellä tiedolla? SNOMED CT:n käsitemaailma, komponentit ja referenssijoukot. SNOMED CT:n mukauttaminen.

Tavoitteet:

Opiskelija osaa: tunnistaa SNOMED CT:n käytön hyödyt potilastietojärjestelmissä, osaa kuvata ja selittää SNOMED CT:n käsitteitä, komponentteja ja referenssijoukkoja sekä tunnistaa yhteistyön merkityksen ja mahdollisuudet kansainvälisen termistön kehittämistyössä.

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja:

• digitalisaatio
  • kehittäminen
  • kriittinen ajattelu
  • oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen

Kohderyhmä: Henkilöt, jotka ovat tekemisissä potilas- ja asiakastietojärjestelmien kanssa, kiinnostuneita sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnasta, kirjaamisesta ja sen kehittämisestä. Kaikille avoin MOOC-verkkokurssi DigiCampuksen alustalla. Opintojakso on osa Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan perusopintokokonaisuutta 25 op.

Suoritustapa: Verkko-opetus, joka sisältää videoluennot ja kirjalliseen materiaaliin tutustumisen moduuleittain (A, B, C), yhteensä omatoiminen työskentely 135 h. Opintojakson voi suorittaa oman aikataulunsa mukaisesti määräpäivään mennessä. Opintojakson suorittaminen on mahdollista ajalla 01.11.2023 - 30.07.2024. Opintojakson opiskeluaika on 120 vrk:tta (4kk:tta). (Suoritusaika tulee SNOMED Internationalilta ja THL on valvovana toimielimenä).

Kirjallisuus: Opintojakson Moodle-oppimisympäristössä ilmoitettava oppimateriaali

Mahdolliset lainaus- ja kirjallisuuden hankintakulut eivät sisälly opintomaksuun.

Katso yleinen tallenne opintojen aloittamiseen avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Lisätiedot: Opintojakso on osa Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan perusopintokokonaisuutta 25 op.

Opintojakso on kaikille avoin MOOC-kurssi DigiCampus-ympäristössä. Voit kirjautua opintojaksolle osoitteessa https://digicampus.fi/. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää DigiCampus-alustalle rekisteröitymistä. Opintojakson voi suorittaa maksutta Google- tai HAKA-kirjautumisen avulla. Jos haluat opintojaksosta virallisen suoritusmerkinnän opintorekisteriin, ilmoittaudu Avoimen yliopiston opiskelijaksi ja maksa opintomaksu. Kirjaudu tällöin opintojaksolle Avoimesta yliopistosta saamallasi kurssiavaimella. Opintosuoritukset kirjataan opintorekisteriin kerran kuukaudessa. Opintojaksolle Avoimen yliopiston opiskelijaksi ilmoittautuminen Opintopolussa tai Itä-Suomen yliopiston internet-sivuilla ajalla 8.8.2023-15.6.2024.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00