Puheenjohtajan nuija lakikirjan päällä

Uusi työoikeuden täydennyskoulutus iskee työelämän osaamistarpeeseen

Työelämä ja työympäristöt ovat jatkuvassa muutoksessa. Tuttuja työoikeudellisia kysymyksiä joudutaan usein arvioimaan uudenlaisessa viitekehyksessä. Eteen saattaa tulla kysymyksiä, joihin nykyinen lainsäädäntö ja oikeuskirjallisuus eivät anna selkeitä vastauksia. Näistä lähtökohdasta syntyi uusi, syventävään tietoon tähtäävä työoikeuden koulutus.

Työelämä on tunnistanut haasteiksi mm. uudenlaiset työoikeudelliset ongelmat ja tilanteet, joissa korkeimman oikeuden ratkaisut tuntuvat virheellisiltä.  Lisäksi kysymykseksi on noussut työelämässä olevan juristin osaamisen ajantasaisuus.

– Näihin osaamistarpeisiin on suunniteltu uusi täydennyskoulutus, joka on valtakunnallisesti ainutlaatuinen, kertoo suunnittelija Anne Keränen Itä-Suomen yliopistolta.

Koulutus on osa Itä-Suomen yliopiston jatkuvan oppimisen täydennyskoulutustarjontaa ja se pureutuu useisiin työoikeudellisiin aiheisiin, joista ei vastaavaa koulutusta ole aiemmin tarjottu. Koulutuksen avainteemoja ovat syvällinen ja laaja lainsäädännön, oikeuskirjallisuuden ja oikeuskäytännön tuntemus. Käytössä on eri tehtävissä toimivien työoikeuteen perehtyneiden juristien asiantuntemus.

Koulutuskokonaisuuden sisällön on suunnitellut OTT, työ- ja sosiaalioikeuden dosentti Jaana Paanetoja muiden alan asiantuntijoiden kanssa.  Paanetojalla on laaja ja pitkäaikainen tuntemus alalta ja erityisesti erilaisten koulutuskokonaisuuksien sisällöstä.

– Uusi koulutus tarjoaa aidon mahdollisuuden sille, että perusasioiden sijasta mennään pintaa syvemmälle ja tarjotaan aito mahdollisuus täydennyskoulutukseen ja ammatissa kehittymiseen, hehkuttaa Paanetoja.

Koulutuksesta järjestetään maksuton ennakkoinfo verkossa keskiviikkona 9.12.2020 klo 14.15-15.00. Koulutus toteutetaan kahdessa osassa vuosina 2021–2022.

Lue lisää koulutuksesta

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt