Mies ja nainen käyttää virtuaalinäyttöä.

Ttm Marko Björn, väitös 25.2.: Virtuaalipedagogiikka lisää myönteisiä oppimistuloksia

Kasvatustieteen alaan kuuluva väitöskirja tarkastetaan filosofisessa tiedekunnassa Joensuun kampuksella. Tilaisuutta voi seurata myös verkossa.

Mikä on väitöstutkimuksesi aihe? Miksi aihepiiriä on tärkeää tutkia?

Virtuaalipedagogiikka. Aiheesta on vähän tutkimustietoa vaikka virtuaalipedagogiikkaa käytetään menetelmänä melko paljon.

Mitkä ovat väitöstutkimuksesi keskeiset tulokset tai havainnot?

Virtuaalipedagogiikka tai virtuaalisimulaatio lisää myönteisiä oppimistuloksia. On tärkeää opettaa simulaatio oikein. Bioanalytiikan koulutuksessa virtuaalisimulaatiota on tutkittu vain vähän.

Miten väitöstutkimuksesi tuloksia voidaan hyödyntää käytännössä?

Tulosten pohjalta voidaan kehittää opiskelijan oppimistaitoja sekä yli luokkahuoneen tapahtuvaa opetusta.

Mitkä ovat väitöstutkimuksesi keskeiset tutkimusmenetelmät ja -aineistot?

E-oppiminen, EEG-simulaattorin kehittäminen ja testaaminen eri vaiheissa. Virtuaalisimulaation merkitsevyys opetuksessa sekä virtuaalisimulaation teorian vahvistaminen.

Ttm Marko Björnin kasvatustieteen alaan kuuluva väitöskirja Development of an effective pedagogy EEG simulator: design-based research project among biomedical laboratory science students tarkastetaan Itä-Suomen yliopiston filosofisessa tiedekunnassa. Vastaväittäjänä tilaisuudessa toimii dosentti Eila Jeronen Oulun yliopistosta ja kustoksena emeritaprofessori Tuula Keinonen Itä-Suomen yliopistosta. Väitöstilaisuuden kieli on suomi.

Väitöstilaisuuden tiedot

Väitöskirja verkossa