UEFin liput.

Suomen Akatemialta yli 1,5 miljoonaa euroa tutkimusinfrastruktuurirahoitusta Itä-Suomen yliopistoon

Suomen Akatemia on myöntänyt Itä-Suomen yliopistoon yhteensä 1 589 635 euroa tutkimusinfrastruktuurirahoitusta FIRI 2020 Tutkimusinfrastruktuurit yhteistyön alustoina -hausta.

Akatemiaprofessori Seppo Ylä-Herttuala A. I.Virtanen -instituutista sai 392 000 euron rahoituksen Kansalliselle virusvektorilaboratoriolle ja lisäksi 237 426 euron rahoituksen osana Biokeskus Suomi-konsortiota.

Metsätieteiden osaston professori Eeva-Stiina Tuittila sai 319 970 euron rahoituksen osana ilmakehä- ja ympäristötutkimuksen INAR RI co location -konsortiota ja apulaisprofessori Mikko Vastaranta 279 739 euron rahoituksen osana johtamaansa laserkeilaustutkimuksen Scan4estEcosystem-konsortiota.

Professori Markku Kuittinen fysiikan ja matematiikan laitokselta sai 315 000 euron rahoituksen osana fotoniikan PRESI-konsortiota ja professori Marjukka Kolehmainen kansanterveystieteen ja kliinisen ravitsemustieteen yksiköstä 45 500 euron rahoituksen osana kestävään elintarvikejärjestelmään myötävaikuttavaa FOODNUTRI-konsortiota.

Tutkijahaku UEF Connectista https://uefconnect.uef.fi/