Saarinen Jyrki.

Professori Jyrki Saarinen kansainvälisen fotoniikkajärjestön Fellow-jäseneksi

Professori Jyrki Saarinen Itä-Suomen yliopiston fotoniikan instituutista on valittu kansainvälisen fotoniikkajärjestö Optican (entinen OSA) Fellow-jäseneksi tunnustuksena hänen työstään fotoniikka-alan liiketoiminnan edistämiseksi. Palkintoperusteiden mukaan Saarinen on fotoniikan alan yrittäjyyden, kaupallistamisen ja strategisen kehittämisen tekninen innovaattori ja johtaja.

Optica (entinen OSA) on valinnut Fellow-jäseniä vuodesta 1959 alkaen, ja kaikkiaan heitä on yli 2 800, maksimissaan kymmenen prosenttia jäsenistöstään. Tänä vuonna Fellow-jäseneksi valittiin 106 henkilöä 24 eri maasta. Valintaperusteissa painotetaan useita eri tekijöitä, kuten koulutuksen, tutkimuksen, tekniikan, liiketoiminnan ja yhteisön palvelemisen edistämistä.

Lisätietoja: Professori Jyrki Saarinen, jyrki.saarinen (a) uef.fi, p. 050 595 4348

Lisätietoja Opticasta www.optica.org/Fellows

Avainsanat