Snellmanian aula Kuopion kampuksella.

Kasvatustieteellisen seuran pro gradu -palkinto Maija Mustoselle

Maija Mustosen työhäpeää käsittelevä pro gradu -tutkielma palkittiin Kasvatustieteen päivillä. Valintaraati piti opinnäytettä aiheeltaan innovatiivisena ja metodologisesti oivaltavana.

• Petri Karkkola

Pro gradu -palkinto ansiokkaalle tutkielmalle

Itä-Suomen yilopiston opinto-ohjaajan ja uraohjaajan koulutuksessa opiskeleva Maija Mustonen saa tunnustusta: Suomen kasvatustieteellinen seura palkitsi hänen pro gradu- tutkielmansa Työhäpeä työelämän tunnekokemuksena Kasvatustieteen päivillä marraskuun lopussa.

Kasvatustieteellisen seuran arviointilauta perustelee Mustosen tutkielman palkitsemista sen lukuisilla ansioilla. Aihe on omaperäinen ja tarpeellinen. Tekijä on perehtynyt häpeän tunteeen käsitteellistyksiin ja on tehnyt metodologisesti oivaltavia ratkaisuja. Raportointi on erinomaista ja tulokset mielenkiintoista luettavaa. Lautakunta arvioi, että tutkimus kiinnostaisi myös kansainvälisesti.