Tekstitarroja lasiseinässä.

Itä-Suomen yliopiston varainhankintakampanjaan 100 000 euron lahjoitus Teknologiateollisuus ry:ltä

Teknologiateollisuus ry lahjoittaa Itä-Suomen yliopistolle 100 000 euroa käynnissä olevaan valtion vastinrahakampanjaan.

– Haluamme lahjoituksella kannustaa yliopistoja strategiseen yhteistyöhön ja vahvistamaan kumppanuuksia yritysten kanssa. Kestävä kasvu syntyy osaamisesta ja uuden luomisesta, ja tämän mahdollistamisessa yliopistot ovat avaintekijöitä. Nyt on se hetki, jolloin tarvitaan rohkeutta kasvuun ja uudistumiseen, sanoo Teknologiateollisuuden yrittäjyyden ja osaamisen johtaja Laura Juvonen.

Itä-Suomen yliopistolla lahjoitus kohdennetaan luonnontieteelliselle koulutusalalle. Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan dekaani Jukka Jurvelin kiittää Teknologiateollisuutta arvokkaasta panostuksesta.

– Strategiatyössämme on tavoitteena tuottaa korkeatasoisen tutkimuksen ja koulutuksen avulla entistä vahvemmin vaikuttavuutta, yhteistyötä yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen välillä ja rakentaa kumppanuuksia yhteistyöyritysten kanssa,  Jurvelin kertoo.

Teknologiateollisuus ry osallistuu yliopistojen varainhankintakampanjaan lahjoittamalla yhteensä miljoona euroa, ja Itä-Suomen yliopiston lisäksi lahjoituksen saavat Aalto-yliopisto, Jyväskylän yliopisto, LUT-yliopisto, Oulun yliopisto, Tampereen yliopisto, Turun yliopisto, Vaasan yliopisto, Åbo Akademi ja Helsingin yliopisto.

Vastinrahakampanjassa jokainen euro kertautuu 2,5 euroon

Valtio pääomittaa yliopistoja vastinrahoituksella, joka jaetaan yliopistojen kesken suhteessa näiden keräämään yksityiseen pääomaan. Itä-Suomen yliopiston valtion vastinrahaan oikeuttava varainhankintakampanja Tee tietoinen valinta on käynnissä ja keräysaika kestää 30.6.2022 saakka. Kampanjan aikana jokainen kerätty euro voi tuottaa vastinrahaa yliopistolle jopa 2,5 euroa.

Itä-Suomen yliopistoa voi tukea yksityishenkilönä tai yrityksenä/yhteisönä. Lisätietoja kampanjasta ja ohjeet lahjoittamiseen löytyvät verkkosivuiltamme osoitteesta uef.fi/lahjoita.

Lisätiedot:

Teknologiateollisuus ry:
Johtaja Laura Juvonen (yrittäjyys ja osaaminen), p. 040 589 6263, twitter: @Laura_Juvonen

Itä-Suomen yliopisto:
Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan dekaani Jukka Jurvelin, p. 040 353 9282