Lapsi tutkii eri muotoisia palikoita

Tee tietoinen valinta – Itä-Suomen yliopiston varainhankintakampanja käynnistyy

Itä-Suomen yliopiston uusi varainhankintakampanja käynnistyi verkkotapahtumassa torstaina 10.9.2020 klo 9. Tapahtumassa esiteltiin, miten lahjoitukset tukevat yliopiston opetuksen ja tutkimuksen kehittämistä, ja mitä tällä alkavalla kampanjalla tavoitellaan. Tallenteen tilaisuudesta näet tästä linkistä: https://youtu.be/6jibD-bFrOc

Valtio pääomittaa yliopistoja vastinrahoituksella, joka jaetaan yliopistojen kesken suhteessa näiden keräämään yksityiseen pääomaan. Itä-Suomen yliopiston valtion vastinrahaan oikeuttava varainhankintakampanja käynnistyy torstaina 10.9.2020. Tämän kampanjan aikana kerätty euro voi tuottaa vastinrahaa yliopistolle jopa 2,5 euroa. Keräysaika kestää 30.6.2022 saakka.

Tukemalla tiedettä ja tutkimusta olet osa ratkaisua

Lahjoituksina kerättyjä varoja käytetään tutkimuksen ja opetuksen hyväksi. Aiemmat lahjoitukset ovat tukeneet merkittävästi muun muassa vesitutkimusta. Itä-Suomen yliopistossa on hyvin monialainen vesitutkimuksen kokonaisuus, jota täydentävät yhteistyökumppanimme valtion tutkimuslaitoksissa ja yritysmaailmassa. Vesitutkimusohjelma kokoaa tutkijoita laajasti eri tieteenaloilta, ja yksi yhteinen haaste on ymmärtää vesistöjen hyvän tilan edellytykset.

– Vesistöjen hyvän tilan saavuttamisen ja säilyttämisen edellytykset, tilanteen ymmärtäminen sekä mallintaminen tulevaisuuteen ovat avainkysymyksiä vesistöjen suojelun ja käytön suunnittelussa, kertoo vesitutkimusohjelman johtaja, professori Jussi Kukkonen.

Meiltä ja yhteistyötahoiltamme löytyy sekä osaamista että teknisiä ratkaisuja näihin kysymyksiin vastaamiseksi, hän jatkaa.

Kampanjan kantava teema Tee tietoinen valinta kannustaa kaikkia olemaan mukana vaikuttamassa uuden tiedon tuottamiseen ja yhteiseen tulevaisuuteemme. Lahjoitukset tukevat Itä-Suomen alueen kehittymistä yliopiston edistäessä esimerkiksi innovaatiokeskittymien ja yritystoiminnan syntymistä.

Itä-Suomen yliopistoa voi tukea yksityishenkilönä tai yrityksenä/yhteisönä. Lisätietoja kampanjasta ja ohjeet lahjoittamiseen löytyvät verkkosivuiltamme osoitteesta uef.fi/lahjoita.

Anna Simolin, yhteyspäällikkö, anna.simolin@uef.fi, 050 433 8394