UEF liput lipputangoissa

Itä-Suomen yliopiston alumnit tapaavat Joensuussa 28.9.

Kaikille Itä-Suomen yliopiston alumneille avoin alumnitapahtuma järjestetään Tutkijoiden yön yhteydessä Joensuun kampuksella perjantaina 28.9.  Tapahtumaan voi osallistua myös videoyhteyden välityksellä Kuopion kampukselta.

Aamupäivän aikana tutustutaan Itä-Suomen yliopiston virtuaalilaboratorion toimintaan ja aistittujen ympäristöjen tutkimukseen. Valmentaja Anna Perho kertoo Antisäätäjä-ajanhallintametodista, ja kuullaan myös tunnettujen alumnien uratarinoita. Tapahtuman juontaa toimittaja Anne Heikkinen. Iltapäivä etenee yliopiston laitosten mahdollisella omalla ohjelmalla, ja illalla alumnit voivat vielä osallistua Tutkijoiden yöhön molemmilla paikkakunnilla.

Alumnitapahtuma järjestetään vuorovuosittain molemmilla kampuspaikkakunnilla. Itä-Suomen yliopiston alumnit ovat merkittäviä toimijoita yhteiskunnassamme, ja yliopiston tavoitteena onkin vahvistaa suhteita ja lisätä vuorovaikutusta heidän kanssaan entistä enemmän myös tulevaisuudessa.

Yhteyspäällikkö Soile Kosunen, soile.kosunen@uef.fi

Tiedottaja, alumnikoordinaattori Marianne Mustonen, marianne.mustonen@uef.fi

ITÄ-SUOMEN YLIOPISTON ALUMNITAPAHTUMA

Aika: Pe 28.9.2018 klo 8.15-12

Paikka: Joensuun kampus, Metria-rakennus, Yliopistokatu 7, M100-auditorio. Joensuusta videoyhteys (klo 9-11.15) Kuopion kampukselle, Canthia-rakennus, Yliopistonranta 1 C, CA304-seminaarisali.

Ohjelma:

8.15-9.00 Ilmoittautuminen ja kahvit

Tutustu UEFin toimintaan: ”Virtuaalisesti labraan”, prof. Pasi Vahimaa, UEF
Aistittujen ympäristöjen tutkimus Euroopassa – SENSOTRA-hankkeen esittely, tutkija Sonja Pöllänen, UEF

9.00-9.15 Avaussanat, dekaani Janne Pietarinen, UEF (alustava)

9.15-10.30 Antisäätäjä - näkökulmia fiksumpaan ajankäyttöön, valmentaja Anna Perho

10.30-11.00 Alumnien uratarinat ja keskustelua – Anna Perho haastaa ja haastattelee

• opetusneuvos Susanna Rajala, Opetushallitus
  • kv. ohjelmien johtaja Anne Haaranen, Pelastakaa Lapset
  • projektitutkija Petri Karvinen, Itä-Suomen yliopisto

11.00-11.15 Keskustelua ja yhteenveto, toimittaja Anne Heikkinen

11.15-12.00 Lounas

Tapahtuman juontaa toimittaja Anne Heikkinen, Tuotantoyksikkö Kantti. Tilaisuus on maksuton Itä-Suomen yliopiston alumneille. Yliopisto tarjoaa kahvit ja lounaan.

12.30-16.00 Laitosten ja ainejärjestöjen omaa ohjelmaa kampuksella

16.00-20.00 Tutkijoiden yö – vapaa pääsy! Katso ohjelma: www.uef.fi/tiedetapahtuma

Liite: Kutsu alumnitapahtumaan