Tekstitarroja lasiseinässä.

Itä-Suomen yliopisto tukee akatemiatutkijahakijoita ja rekrytoi menestyneitä hakijoita UEF-tutkijoiksi

Itä-Suomen yliopisto tukee monin tavoin Suomen Akatemian akatemiatutkijaksi syksyllä 2021 hakevia henkilöitä.

Uutena tukitoimena yliopisto tulee tarjoamaan akatemiatutkijahaussa hyvin menestyneille tutkijoille mahdollisuuden hakea samalla hakemuksella UEF-tutkijan tehtäviin syksyllä 2022. Akatemiatutkijahaussa hyvän arvioinnin (arvosana 5-6) saaneet mutta ilman Akatemian rahoitusta jääneet tutkijat voivat hakea UEF-tutkijan tehtävään Itä-Suomen yliopistoon kesällä 2022. Yliopisto varautuu rahoittamaan enintään seitsemän 3-vuotista UEF-tutkijaa yliopistotutkijan työsuhteeseen.

Akatemiatutkijarahoituksen saaneita tutkijoita yliopisto tukee tutkimusryhmän perustamisessa rahoittamalla kolmivuotisen väitöskirjatutkijan paikan vuoden 2021 haussa myönnettäviin akatemiatutkijahankkeisiin.

Yliopiston tutkimuspalvelut tarjoaa akatemiatutkijahakijoille hakuvalmennusta kevään ja kesän 2021 aikana sekä kommentoi akatemiatutkijahakemuksia. Lisätietoa hakuvalmennuksesta antavat tiedekuntien tutkimusrahoituksen koordinaattorit.

Tukitoimien tavoitteena on vahvistaa yliopistotutkijatason tutkijoiden rekrytointia Itä-Suomen yliopistoon, parantaa tutkimusedellytyksiä, edistää urakehitystä ja tukea itsenäisen tutkimusryhmän muodostamisessa Itä-Suomen yliopistossa.

Lisätietoja

Tutkimuksen kehittämispäällikkö Anu Liikanen, anu.liikanen@uef.fi, puh. 040 723 8551

Filosofisen tiedekunnan tutkimusrahoituksen koordinaattori Milena Fayt, milena.fayt@uef.fi

Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan tutkimusrahoituksen koordinaattori Hannu Korhonen, hannu.korhonen@uef.fi