Koronavilkku-sovellus puhelimessa

Itä-Suomen yliopisto suosittelee Koronavilkku-sovelluksen käyttöä

Itä-Suomen yliopisto suosittelee Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tänään julkaiseman Koronavilkku-sovelluksen käyttöä opiskelijoilleen ja henkilöstölleen. Koronavilkku on ladattavissa ilmaiseksi sovelluskaupoista (App Store ja Google Play).

Koronavilkun avulla ihmiset voivat itse osallistua viruksen leviämisen estämiseen ja suojella omaa ja läheistensä terveyttä. Sovellus nopeuttaa virukselle altistuneiden tavoittamista ja tartuntaketjujen katkaisemista. Koronavilkun käyttö on vapaaehtoista, mutta siitä saadaan sitä enemmän apua, mitä useampi sen lataa.

Sovellus on saatavilla suomen- ja ruotsinkielisenä versiona. Englanninkielinen versio julkaistaan myöhemmin syksyllä.

Koronavilkku-sovelluksen kansallisesta kehittämisestä vastaa THL. Kehittämistyöhön ovat osallistuneet myös muun muassa STM, Kela, SoteDigi Oy ja Kyberturvallisuuskeskus.

Lisätietoa Koronavilkku-sovelluksesta: www.koronavilkku.fi