UEF-teksti heijastuu aurinkolaseista.

”Hei, mitä kuuluu?” – hyvinvointikoordinaattorit opiskelijoiden tukena

Itä-Suomen yliopiston uudet hyvinvointikoordinaattorit aloittavat tehtävässään 26.4. Tavoitteena tarjota vertaistukea opiskelijoille korona-ajan haasteisiin.

Yliopiston ”kaikki opiskelijat tavoitetaan” -toimintamalli käynnistyy konkreettisesti yhteydenottojen ja hyvinvointikoordinaattoreiden toiminnan aloituksen myötä. Kaikkiin tutkinto-opiskelijoihin ollaan yhteydessä huhtikuun lopulla ja mikäli tarvetta ilmenee, heitä kannustetaan matalalla kynnyksellä tukipalvelujen piiriin.

Tuoreet hyvinvointikoordinaattorit voivat toimia vertaistukena opiskeluarjen haasteissa.

– Meidän kanssamme voi tulla juttelemaan kaikista omaan opiskeluarkeen ja hyvinvointiin liittyvistä teemoista – tai ihan vain vaihtamaan kuulumisia, kannustavat hyvinvointikoordinaattorit Janina Hautamäki, Ina Grönlund, Leni Kärkkäinen, Aleksi Hintsala ja Katriina Ronkainen.

Hyvinvointikoordinaattoreiden yhteystiedot löytyvät opiskelijoiden verkkosivustolta eli Kamusta. Koordinaattorit esittäytyvät myös tiistaina 27.4. kaikille Itä-Suomen yliopiston opiskelijoille järjestettävässä Tietotori-infotilaisuudessa. Vastaava tilaisuus kansainvälisille opiskelijoille järjestetään keskiviikkona 28.4.

Lisätietoja infotilaisuuksista ja osallistumisohjeet Kamussa:

Hyvinvointikoordinaattoreiden esittely ja yhteystiedot Kamussa

Avainsanat