EMBA-opiskelija Mari Primetta

Brändituntija haastaa omaa ajatteluaan EMBA-valmennuksessa

Genelecin brändiviestintäpäällikkö Mari Primetta tavoittelee syvempää kokonaisvaltaista ymmärrystä liiketoiminnasta UEF EMBA -koulutuksesta.

Ajattelu avartuu yllättäviin suuntiin, kun oppii näkemään asioita oman laatikkonsa ulkopuolelta. Tämän on huomannut Genelec Oy:n brändiviestintäpäällikkö Mari Primetta, joka osallistuu johtajille ja asiantuntijoille suunnattuun Itä-Suomen yliopiston UEF EMBA -valmennusohjelmaan.

– Oman ajattelun haastaminen ja innovatiivisten ratkaisujen löytäminen on minulle tärkeää koulutuksessa. Koko Genelecin yritystoiminta nojaa vahvasti innovointiin ja uuden kehittämiseen. Se on ihan ytimessä, avaa Primetta valmennuksesta saamaansa oppia.

UEF EMBA -ohjelma on arvostettu ja pitkäaikainen kehittämis- ja valmennusohjelma johto- ja asiantuntijahenkilöstölle. Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskuksen tuottama valmennus syventää asiantuntijuutta johtamistyössä, kehittää analyyttista ajattelua ja liiketoimintataitoja sekä auttaa luomaan moniammatillisia verkostoja.

Mari Primetalla on yli 20 vuoden työkokemus markkinoinnin tehtävistä, ja hän on päivittänyt osaamistaan uran varrella täsmäkoulutuksina eri tarpeisiin, esimerkiksi digitaalisessa markkinoinnissa. EMBA-koulutusta hän oli pohtinut jo vuosia, ja kun yrityksen johtokin kannusti osallistumaan ohjelmaan, Primetta rohkaistui koulutukseen vuoden 2021 lopussa.

– Minulla on pitkä kokemus markkinoinnista, mutta markkinointi on vain yksi osa liiketoimintaa. Halusin ymmärtää kokonaisvaltaisemmin yrityksen liiketoimintaa ja kehittää omia johtamistaitojani. Ajattelin myös, että valmennusohjelman myötä voin todentaa osaamiseni, jota olen kerännyt vuosien aikana. Minulla oli pohjalla Itä-Suomen yliopistosta kauppatieteen perusopinnot, joten UEF EMBA -koulutus jatkui sujuvasti samassa opinahjossa, Primetta taustoittaa.

”En ole koskaan nauttinut yhtä paljon opiskelusta”

Mari Primetta aloitti UEF EMBA -koulutuksen koronapandemian aikana etäopinnoissa. Etäopiskelu sopi hänelle hyvin, mutta lähiopetuksesta hän on saanut vielä enemmän irti.

– On niin paljon parempaa, kun voit verkostoitua ja tutustua toisiin eri alojen ammattilaisiin. Lähipäivät ovat olleet aina mielenkiintoisia ja kouluttajat hyviä. Meillä on kertakaikkisen hieno porukka, Primetta kehuu.

Opiskelu vaatii samalla kurinalaisuutta ja omistautumista. Primetan opinnot ovat edenneet suunnitellusti, ja ennen ohjelmasta valmistumista on jäljellä kaksi opintojaksoa sekä kehittämistyön valmiiksi saattaminen.

– Olen ollut todella tyytyväinen koulutukseen. Olen sanonut usein lähipäivien aikana, että en ole koskaan nauttinut yhtä paljon opiskelusta kuin nyt. Koulutuksessa on herännyt valtava innostus oppia uutta ja hankkia tietoa. Tällä hetkellä olen hyvin kiinnostunut brändiin ja brändiviestintään liittyvien asioiden ohella erityisesti kestävästä kehityksestä sekä tekoälyn hyödyntämisestä markkinoinnissa ja koko liiketoiminnassa, Primetta kertoo.

Uusimmat työkalut ja trendit tutuiksi

Primetta suosittelee UEF EMBA -koulutusta kaikille, jotka haluavat ymmärtää kokonaisvaltaisesti liiketoimintaa, kehittää omia johtamistaitojaan ja päivittää omaa osaamistaan sekä verkostoitua muiden ammattilaisten kanssa.

– Ensin kannattaa miettiä, miten koulutus voi edistää omaa osaamista, urapolkua ja tavoitteita, joita on asettanut itselleen, Primetta vinkkaa.

Koulutuksessa oppii samalla uusimmat työkalut ja työelämän trendit. Primetta on kiinnostunut brändiasioiden lisäksi erityisesti kestävästä kehityksestä, tekoälyn hyödyntämisen mahdollisuuksista sekä palveluliiketoiminnan kehittämisestä.

– Sulattelen oppeja nyt vähän aikaa ja hyödynnän niitä käytännössä. Onneksi yrityksessämme saa kehittää omaa polkuaan, ja aika näyttää, mihin polku vie tulevaisuudessa. Se on ainakin varmaa, että uuden oppiminen säilyy aina lähellä sydäntäni, Primetta sanoo.

Kysy lisää