Mikko Kohvakka, Arto Nevala

10-vuotias sai näköisensä juhlakirjan

Moniäänisyys ja yhteisen identiteetin – uefilaisuuden – rakentuminen ovat vuosipäiväjuhlassa julkistetun Itä-Suomen yliopiston juhlakirjan kantavia teemoja. Itä-Suomen yliopisto – reformi ja sen tekijät -teos on samalla ensimmäinen historiantutkimuksen menetelmillä tehty tutkimus yliopistofuusiosta Suomessa. Se herättelee keskustelua yliopistofuusioista ja niiden vaikutuksista laajemminkin.

Joensuun yliopiston ylioppilaskunnan jäseniä yliopistolakiesityksen kaatamista tukevassa yleiskokouksessa Educa-rakennuksella 11.2.2009.
Henkilö leikkaa täytekakkua, jonka koristeena on Itä-Suomen yliopiston logo
Itä-Suomen yliopiston logon julkaisun kunniaksi leivottiin UEF-kakku.
Päivi Nerg, Perttu Vartiainen, Matti Uusitupa ja Petri Lintunen yhteisten kärkihankkeiden allekirjoitustilaisuudessa 28.8.2007.
Video Itä-Suomen yliopisto – reformi ja sen tekijät