UEF liput lipputangoissa

Suomalaiskorkeakoulut menestyivät hienosti Erasmus Mundus -hauissa: 6 ohjelmassa mukana kotimainen yliopisto

Opetushallituksen tiedote 2.8.2019

Euroopan komissio on 12.7.2019 myöntänyt tukea 44 Erasmus Mundus -maisteriohjelmalle. Suomalaiset korkeakoulut menestyivät hyvin tällä hakukierroksella. Rahoitusta myönnettiin viidelle suomalaiskorkeakoulujen Erasmus Mundus -ohjelmalle:

• MSc European Forestry, Itä-Suomen yliopisto koordinaattorina (jatkoa vuodelta 2016)
  • Advanced Spectroscopy in Chemistry Master's Course, Helsingin yliopisto partnerina (jatkoa vuodelta 2015)
  • Erasmus Mundus Joint Master Degree in Biological and Chemical Engineering for a Sustainable Bioeconomy, Aalto-yliopisto partnerina (uusi ohjelma)
  • Re:Anima -  European Joint Masters in Animation, Aalto-yliopisto partnerina (uusi ohjelma)
  • Computational Colour and Spectral Imaging, Itä-Suomen yliopisto partnerina (uusi ohjelma)

Suomalaiset menestyivät myös Japani-haussa

Komissio myönsi 31.7.2019 rahoitusta erillisessä Erasmus Mundus Japani -haussa kolmelle maisteriohjelmalle. Hakemuksia jätettiin 10 kappaletta. Japanin opetus-, kulttuuri-, urheilu-, tiede- ja teknologiaministeriö oli mukana ohjelmien valinnassa. Suomesta rahoitusta sai Master of Science in Imaging and Light in Extended Reality, jota koordinoi Itä-Suomen yliopisto.

Lue koko tiedote