Havumetsää

MSc European Forestry -maisteriohjelma pioneerina yhteisohjelmien laadunvarmistuksessa

Itä-Suomen yliopiston metsätieteiden osaston koordinoima Master of Science in European Forestry -maisteriohjelma akkreditoitiin eurooppalaisten yhteisohjelmien laadunvarmistusmetodologian mukaisesti ensimmäisten joukossa. Tämä laadunvarmistusmetodologia (The European Approach for Quality Assurance of Joint Programmes) on kehitetty yhteisohjelmien ulkoisen laadunvarmistuksen avuksi ja se määrittää eurooppalaisen korkeakoulukentän asettamat standardit yhteisohjelmille. Akkreditointiin sisältyi itsearvioimisraportti, arviointipaneelin vierailu sekä arviointipaneelin loppuraportti. Akkreditoinnin toteutti AQAS (Agency for Quality Assurance).

MS European Forestry -maisteriohjelma toteutetaan yhteistyössä seuraavien eurooppalaisten yliopistojen kanssa: AgroParisTech (Ranska), University of Lleida (Espanja), University of Freiburg (Saksa), Transilvania University of Braşov (Romania) ja University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna (Itävalta). Lisäksi mukana on yrityksiä ja tutkimusorganisaatioita Euroopasta sekä yhteistyöyliopistoja Brasiliasta, Kanadasta ja Kiinasta liitännäispartnereina.

MSc European Forestry -maisteriohjelma on yksi harvoista suomalaisen yliopiston koordinoimista Erasmus Mundus-yhteisohjelmista (EMJMD) ja nyt ensimmäisiä, jotka on akkreditoitu eurooppalaisille yhteisohjelmille laadittujen kriteerien mukaisesti ja jonka yhteistyöyliopistot ovat sitoutuneet toimimaan tämän eurooppalaisen, yhteisesti sovitun laadunvarmistusmetodologian mukaisesti.

Professori Timo Tokola, p. 050 401 5835, timo.tokola (a) uef.fi
Koordinaattori Marjoriitta Möttönen, p. 050 442 3031, marjoriitta.mottonen (a) uef.fi