Pyöreitä tarroja lasiseinällä.

XIX Kääntämisen ja tulkkauksen tutkimuksen symposiumi

• Symposium
  • Kielet ja kulttuurit
Alkamispäivä:
Päättymispäivä:
Tapahtumapaikka:
Joensuun kampus, Aurora ja Agora
Yliopistokatu 2 ja 4
Lisää kalenteriin:

​Tänä vuonna 19. kertaa järjestettävä KäTu-symposiumi tarjoaa kääntäjille ja tulkeille sekä kääntämisen ja tulkkauksen tutkijoille ja kouluttajille foorumin, jolla he voivat keskustella alan ilmiöistä, käynnissä olevista tutkimushankkeista ja tieteenalan tilasta ja kehityksestä. Symposiumin järjestää vuorollaan jokainen Suomessa kääntäjiä ja tulkkeja kouluttava yliopisto yhdessä Suomen kääntäjien ja tulkkien liiton (SKTL:n) opettajien ja tutkijoiden jaoston kanssa.

KäTu2022-symposiumin teema on Kääntäjän kuva. Plenaristit ovat professori Haidee Kotze Utrechtin yliopistosta ja professori Helka Riionheimo Itä-Suomen yliopistosta. Kotzen plenaari tarkastelee kääntäjiä ja kääntämistä sosiaalisessa mediassa, Riionheimo puolestaan paneutuu Ylen uutisten kääntämiseen karjalaksi. Lisäksi symposiumissa on luvassa 46 sektio- ja posteriesitelmää sekä neljä työpajaa kääntämisen ja tulkkauksen tutkimuksen ja opetuksen ajankohtaisista aiheista.

Lisätietoja symposiumin teemasta ja plenaristeista

Symposiumin ohjelma ja abstraktivihko