ihmisiä työpajassa

UEF Hybridilabin prototyöpajat Joensuussa ja Kuopiossa

Kiinnostaako hybridiopetus ja sen kehittäminen? Tule yhteiskehittämään kanssamme UEF Hybridilabin ensimmäistä versiota Joensuussa ja Kuopiossa pidettäviin prototyöpajoihin.
  • Jatkuva oppiminen
  • Koulutus ja oppimisympäristöt
Alkamispäivä:
Päättymispäivä:
Tapahtumapaikka:
Jatkuvan oppimisen keskus, Joensuu ja Kuopio
Lisää kalenteriin:

Koronapandemian jälkeisessä maailmassa on entistä enemmän tarvetta miettiä uusia tapoja toteuttaa koulutuksia sekä mahdollistaa yhteistyötä hyödyntäen sekä lähiosallistumisen että etäosallistumisen mahdollisuuksia. Samanaikaisesti lähi- tai etäosallistumisen mahdollistavien hybriditoteutusten tarve koulutusmaailmassa kasvaa, mutta vielä tällä hetkellä hybridikoulutuksen laadukkaaseen toteuttamiseen ei ole tarjolla riittävän toimivia ratkaisuja, jotka tukisivat sekä opiskelijoiden että opettajien ja kouluttajien tarpeita.

UEF Hybridilab -hanke järjestää Itä-Suomen yliopistolla kaksi hybridiopetuksen ja hybridioppimisympäristöjen kehittämiseen liittyvää prototyöpajaa helmikuussa 2023. Työpajojen tarkoituksena on yhteiskehittää yliopiston eri toimijoiden kanssa UEFin Jatkuvan oppimisen keskuksen tiloihin sijoittuvien hybridilabien ensimmäiset versiot. Protorotyöpajoissa pääset tuomaan esille erilaisia näkökulmia hybridiopetuksen toteuttamiseen ja kehittämiseen liittyen.

Prototyöpajat toteutetaan UEFin Jatkuvan oppimisen keskuksen tiloissa, joihin hybridilabit tullaan rakentamaan.

• Joensuu ke 22.2.2023 klo 10.00–11.30, Aurora I -rakennus, 2. krs, Mustarinta
  • Kuopio ma 27.2.2023 klo 10.00–11.30, Bioteknia, 2. krs, Ruoko

UEF Hybridilabin prototyöpajat ovat avoimia kaikille UEFin toimijoille. Ilmoittaudu mukaan, niin lähetämme sinulle kutsun työpajaan.

Mikä on UEF Hybridilab?

UEF Hybridilab on Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskuksen testioppimisympäristö, jossa kehitetään uusia teknisiä, pedagogisia ja toiminnallisia ratkaisuja entistä parempien hybridikoulutusten tai hybridinä toteutettavien kehittämistilaisuuksien tuottamiseen.

UEF Hybridilab mahdollistaa kouluttamisen ja kehittämisen siten, että osallistujat voivat osallistua joustavasti samanaikaisesti joko etänä että livenä paikan päällä. UEF Hybridilab yhdistää lähiosallistumisen ja etäosallistumisen parhaat puolet.

Tällä hetkellä käytössä olevat ratkaisut eivät kuitenkaan vielä tue riittävän hyvin hybriditoteutusten toteuttamista, siksi hankkeessa kehitetäänkin uutta oppimisympäristöä sekä toimintamallia hybridikoulutusten toteuttamiseen yhteiskehittämällä tilaa, tekniikkaa ja toimintaa opettajien, kouluttajien, suunnittelijoiden ja IT-asiantuntijoiden sekä opiskelijoiden ja yritysten edustajien kanssa.

Lisätietoja: Sanna Soppela, sanna.soppela@uef.fi, Itä-Suomen yliopisto, Jatkuvan oppimisen keskus

ELY-keskus - Centre for Economic Development, Transport and the Environment logo
Vipuvoimaa EU:lta 2014-2020 logo
European social fund logo