Kasvin taimi käsissä.

Studia Generalia: Yhteiskunta on jälleenrakennettava suunnitelmallisesti ja määrätietoisesti

• Yleisöluento
  • Ympäristö ja luonnonvarat
  • Talous ja yhteiskunta
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–14:30
Tapahtumapaikka:
Verkossa (Zoom)
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitos tarjoaa keväällä 2023 Studia Generalia -luentosarjan kestävään hyvinvointiin liittyen. Kaikille avoimet luennot toteutetaan yhteistyössä Snellman-kesäyliopiston kanssa.

Luentosarja on osa Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitoksen Hyvinvointi yhteiskunnassa -suuntautumisvaihtoehtoa.

Luennoitsijoina on joukko maamme parhaita kestävän hyvinvoinnin asiantuntijoita. Lisätietoja luentosarjasta antavat Arto O. Salonen (arto.salonen@uef.fi) ja Sanna Ryynänen (sanna.ryynanen@uef.fi)

20.4.2023 klo 13. Paavo Järvensivu: Yhteiskunta on jälleenrakennettava suunnitelmallisesti ja määrätietoisesti

• Yhteiskunnan ekologinen jälleenrakennus edellyttää kulutuksen vähentämisen lisäksi sosioteknisten järjestelmien uudistamista. Politiikassa painopiste siirtyy markkinasääntöjen suunnittelusta konkreettisten, talouden eri sektoreita koskettavien muutospolkujen suunnitteluun. Samalla mukaan kutsutaan myös muut kuin ilmasto- ja ympäristöpolitiikan tekniset asiantuntijat.
  • KTT Paavo Järvensivu on BIOS-tutkimusyksikön tutkija ja perustajajäsen.
  • Osallistu luennolle tästä: https://uef.zoom.us/j/68035237086