Kasvin taimi käsissä.

Tapahtumapaikka:
Verkossa (Zoom)
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitos tarjoaa keväällä 2023 Studia Generalia -luentosarjan kestävään hyvinvointiin liittyen. Kaikille avoimet luennot toteutetaan yhteistyössä Snellman-kesäyliopiston kanssa.

Luentosarja on osa Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitoksen Hyvinvointi yhteiskunnassa -suuntautumisvaihtoehtoa.

Luennoitsijoina on joukko maamme parhaita kestävän hyvinvoinnin asiantuntijoita. Lisätietoja luentosarjasta antavat Arto O. Salonen (arto.salonen@uef.fi) ja Sanna Ryynänen (sanna.ryynanen@uef.fi)

13.4.2023 klo 13. Klemetti Näkkäläjärvi: Saamelaisten kulttuurinen hyvinvointi muuttuvassa ilmastossa

• Luennossa kuvataan saamelaiskulttuurin luontosuhdetta ja ympäristön hahmottamista, luodaan katsaus saamelaisten kulttuuriseen hyvinvointiin ja siihen vaikuttaviin tekijöihin sekä tarkastellaan  ilmastonmuutoksen ja ilmastopolitiikan vaikutuksia saamelaiskulttuuriin ja saamelaisten kulttuuriseen hyvinvointiin.
  • Tutkijatohtori Klemetti Näkkäläjärvi (Juvvá Lemet) Oulun yliopistosta on koulutukseltaan kulttuuriantropologi ja lingvisti ja tutkii ilmastonmuutoksen ja siihen sopeutumisen moninaisia vaikutuksia saamelaiskulttuurille.
  • Osallistu luennolle tästä: https://uef.zoom.us/j/66279183932