Oppilaat ruokailemassa.

Joensuun kampus, Natura-rakennus, sali N100
Yliopistokatu 7
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuksella järjestetään kaikille avoin Studia Generalia -luento liittyen kouluruokailuun sekä lasten ja nuorten osallistamiseen 26.4.2023 klo 16.30–17.15. Teea Kortetmäen Reilu ruokamurros kouluissa -luento pidetään Natura-rakennuksen salissa N100. Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille. Tervetuloa!

Studia Generalia: Reilu ruokamurros kouluissa
FT Teea Kortetmäki, Jyväskylän yliopisto

Teea Kortetmäki on filosofi ja yhteiskuntatieteilijä Jyväskylän yliopistossa. Hän tutkii ruokajärjestelmien kestävyyttä ja oikeudenmukaisuutta. Tällä hetkellä hän toimii tutkijana  monitieteisessä Reilu ruokamurros (Just-Food) -hankkeessa tutkien reilua siirtymää kohti terveellistä, kestävää ja ilmastoviisasta ruokajärjestelmää. Kouluruokailu ja lasten ja nuorten osallistaminen ovat yksi hankkeen aihealue. Tutkimustyön lisäksi Kortetmäki on tullut tunnetuksi Kouluruoka2030-hankkeesta, joka loi ratkaisuja kouluruokailun ilmastoratkaisuille ja laajeni kokeilut aloittaneesta Muuramesta eri puolille maata.

Yleisöluento on osa kotitaloustieteen tutkimusseminaaria, jonka pääjärjestäjä on soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto. Yleisöluennon järjestämiseen osallistuu myös Itä-Suomen yliopiston Kestävyyden ja vastuullisuuden ryhmä.

Lisätietoja antaa kotitaloustieteen professori Anna-Liisa Elorinne, sähköposti anna-liisa.elorinne@uef.fi, puhelin 050 330 7603.