Kasvin taimi käsissä.

Studia Generalia: Omakätisen ruoantuotannon käytäntöjä ja keskinäisriippuvuuksia

• Yleisöluento
  • Ympäristö ja luonnonvarat
  • Talous ja yhteiskunta
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–14:30
Tapahtumapaikka:
Verkossa (Zoom)
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitos tarjoaa keväällä 2023 Studia Generalia -luentosarjan kestävään hyvinvointiin liittyen. Kaikille avoimet luennot toteutetaan yhteistyössä Snellman-kesäyliopiston kanssa.

Luentosarja on osa Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitoksen Hyvinvointi yhteiskunnassa -suuntautumisvaihtoehtoa.

Luennoitsijoina on joukko maamme parhaita kestävän hyvinvoinnin asiantuntijoita. Lisätietoja luentosarjasta antavat Arto O. Salonen (arto.salonen@uef.fi) ja Sanna Ryynänen (sanna.ryynanen@uef.fi)

27.4.2023 klo 13. Pieta Savinotko: Omakätisen ruoantuotannon käytäntöjä ja keskinäisriippuvuuksia

• Pienimuotoinen ja käsityövaltainen ruoantuotanto tuottaa monenlaista toimeentuloa ja hyvinvointia. Luento käsittelee omakätisen ruoantuotannon käytäntöjä pohjoismaisen hyvinvointivaltion kontekstissa sekä näissä käytännöissä rakentuvia ihmisten keskinäisiä ja lajien välisiä suhteita. Ilmiötä tarkastellaan luennolla osana moninaista taloutta ja sen kautta pohditaan taloutta monilajisina keskinäisriippuvuuksina.
  • YTT Pieta Savinotko työskentelee tutkijatohtorina Itä-Suomen yliopistossa Koneen säätiön rahoittamassa hankkeessa Omistuksenjälkeisyys talouden muutoksen tulkintana ja kokemuksena.
  • Osallistu luennolle tästä: https://uef.zoom.us/j/66427636796