metsäinen vaaramaisema

Metsäbiotalouden tutkimusta ja innovaatioita Itä-Suomessa – mitä saavutettu ja mihin mennään?

Seminaari ja metsäbiotalouden professori Jyrki Kankaan läksiäisluennot
  • Seminaari
  • Juhla
  • Ympäristö ja luonnonvarat
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Joensuun kampus, Aurora-rakennuksen sali AU206
Yliopistokatu 2, B-sisäänkäynti
Lisää kalenteriin:

Tervetuloa kuulemaan metsäbiotalouden kehitystyöstä sekä metsäbiotalouden professori Jyrki Kankaan läksiäisluennot! Tilaisuus on maksuton.

Ohjelma

Klo 10–12 Seminaari: Metsäbiotalous Itä-Suomessa – mitä saavutettu 10 vuoden kehitystyön aikana?
Klo 12–13 Lounastauko
Klo 13–15 Monitavoitteisen metsäpäätöstuen tutkimus Joensuussa - metsäbiotalouden professori Jyrki Kankaan läksiäisluento

Tarkempi ohjelma:

Klo 10–12 seminaari: Metsäbiotalous Itä-Suomessa – mitä saavutettu 10 vuoden kehitystyön aikana?

• Katsaus biotalouden toimintoihin ja saavutuksiin Itä-Suomessa ja Itä-Suomen yliopistossa.
  • Esitellään alueen biotaloushankkeita ja hanketoimijoita verkostoitumisen edistämiseksi.
  • Itä-Suomen kansainvälistymisen polut ja kanavat koulutuksessa ja tutkimuksessa.
  • Mitä tästä eteenpäin? Uudet kumppanuudet ja toimintatavat.

Puhujat:

Metsäbiotalous alueen strategiseksi kehittämiskohteeksi
Jouni Pykäläinen, professori, metsäekonomia ja politiikka, Itä-Suomen yliopisto

Itä-Suomen Biotalouden TKI-kehitystyön ja hankkeiden 2016- koonti ja saavutukset sekä reitti tulevaan
Teppo Hujala, professori, metsäbiotalouden ennakointi, Itä-Suomen yliopisto

EBU as a network of leading European bioeconomy universities – how it can support bioeconomy concepts
Martin Greimel, Head of the Centre of Bioeconomy at University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna, Austria (BOKU), Leading co-ordinator of European Bioeconomy University (EBU)

FOBI - Forest and Bioeconomy research community catalysing multidisciplinary Bioeconomy development
Tommi Laukkanen, Professor in Marketing and Consumer Behavior, Vice Leader of the research community, University of Eastern Finland

UNITE – a globally recognized flagship of research on forest bioeconomy
Heli Peltola, Professor in Silvicultural Sciences, University of Eastern Finland, Leader of the Flagship

Klo 12–13 Lounastauko (omakustanteinen)

Klo 13–15 Monitavoitteisen metsäpäätöstuen tutkimus Joensuussa - metsäbiotalouden professori Jyrki Kankaan läksiäisseminaari

• Metsäsuunnittelun tutkimuksen globaalit innovaatiot Joensuussa.
  • Mitä metsäsuunnittelu voi antaa nykyisten globaalien haasteiden ratkaisussa.

Puhujat:

Metsäsuunnittelun kehityksestä 40 vuoden ajalta
Läksiäisluento, Jyrki Kangas, professori, metsäbiotalous, Itä-Suomen yliopisto

Mitä monitavoitteinen metsäsuunnittelu on ja miten se voi tukea käytännön metsäpäätöksentekoa?
Kalle Eerikäinen, aluejohtaja, Metsähallitus ja Leena Leskinen, hankepäällikkö, Metsäkeskus

Päätösanalyysi metsäpäätöksenteon apuna
Mikko Kurttila, johtava tutkija, Luonnonvarakeskus

Metsäsuunnittelun nykyiset haasteet ja mistä suunnasta ratkaisuja haetaan
Jari Vauhkonen, professori, metsäsuunnittelu, Itä-Suomen yliopisto

Klo 15 Kahvitarjoilu

Lisätietoja antaa Piritta Torssonen, sähköposti piritta.torssonen@uef.fi, puhelin 0504058236.