Itä-Suomen yliopiston englanninkielinen logo.

Itä-Suomen yliopiston terveystieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät 2022

• Yleisöluento
  • Yliopistoyhteisö
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Yliopiston Vimeo-kanava
Lisää kalenteriin:

Professuuriesitelmätilaisuus on Itä-Suomen yliopiston perinne, jossa professorit nimityksensä jälkeen luovat katsauksen alansa kannalta tärkeisiin teemoihin.

Terveystieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät kuullaan keskiviikkona 18.5.2022 klo 13-15 verkkolähetyksenä.

Ohjelma keskiviikkona 18.5.2022 klo 13-15:

• Rehtorin tervehdys
  • Professori Merja Heinäniemi, laskennallinen biolääketiede: Datalähtöinen näkökulma syövän syntyyn ja hoitoon.
  • Professori Minna Kaikkonen, kardiovaskulaarinen genomiikka: Genomiikka tuo uutta tietoa valtimotaudin syntymekanismeista.
  • Professori Timo Myöhänen, farmakologia ja lääkekehitys: Lääkekehitys hermorappeumasairauksien pysäyttämiseksi.
  • Professori Terhi Saaranen, hoitotiede, erityisesti terveyspedagogiikka: Terveyspedagogiikka – tutkimukseen perustuvia pedagogisia ratkaisuja terveyteen ja terveyden edistämiseen.

Kaikkien tiedekuntien professuuriesitelmien pitäjien esittelyt on koottu verkkosivustolle osoitteeseen https://www.uef.fi/professuuriesitelmat. Myös professuuriesitelmien tallenteet linkitetään sivustolle esitelmälähetysten jälkeen.