UEFin liput.

Itä-Suomen yliopiston terveystieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät

• Yleisöluento
  • Yliopistoyhteisö
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–14:30
Tapahtumapaikka:
Yliopiston YouTube-kanava
Lisää kalenteriin:

Professuuriesitelmätilaisuus on Itä-Suomen yliopiston perinne, jossa professorit nimityksensä jälkeen luovat katsauksen alansa kannalta tärkeisiin teemoihin.

Terveystieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät kuullaan kahtena päivänä, keskiviikkona 26.5.2021 ja torstaina 27.5.2021 klo 13.00 alkaen verkkolähetyksinä.

Keskiviikon 26.5.2021 ohjelma:

• Rehtorin tervehdys
  • Professori Marja Hedman, sydänkirurginen tutkimus: Nousevan aortan aneurysma – kohti yksilöllistä riskinarviota uusien kuvantamismenetelmien avulla.
  • Professori Tuure Kinnunen, kliininen mikrobiologia ja immunologia: Immunologian merkitys lääketieteelle nyt ja tulevaisuudessa.
  • Professori Tuula Oksanen, työterveys: Työterveyden eriarvoisuudesta Suomessa.
  • Professori Matti Reinikainen, anestesiologia ja tehohoito: Kriittisesti sairas vanhus ja tehohoidon mahdollisuudet.

Kaikkien tiedekuntien professuuriesitelmien pitäjien esittelyt on koottu verkkosivustolle osoitteeseen https://www.uef.fi/professuuriesitelmat. Myös professuuriesitelmien tallenteet linkitetään sivustolle esitelmälähetysten jälkeen.