Itä-Suomen yliopiston englanninkielinen logo.

Itä-Suomen yliopiston luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät 2022

• Yleisöluento
  • Yliopistoyhteisö
  • Ympäristö ja luonnonvarat
  • Teknologia ja innovaatiot
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–15:00
Tapahtumapaikka:
Yliopiston Vimeo-kanava
Lisää kalenteriin:

Professuuriesitelmätilaisuus on Itä-Suomen yliopiston perinne, jossa professorit nimityksensä jälkeen luovat katsauksen alansa kannalta tärkeisiin teemoihin.

Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät kuullaan tiistaina 17.5.2022 klo 9-11 ja klo 13-15 verkkolähetyksenä.

Ohjelma tiistaina 17.5.2022 klo 13-15:

• Rehtorin tervehdys
  • Professori Petro Julkunen, lääketieteellinen fysiikka ja tekniikka: Lääketieteellisen fysiikan ja tekniikan rooli terveydenhuollon kehityksessä.
  • Professori Annamari Laurén, metsäekosysteemien toiminnan prosessipohjainen mallinnus: Ekosysteemimallinnus modernin metsänhoidon työkaluna.
  • Professori Olli Sippula, polttoprosessien päästökemia: Polttoprosessien hiukkaspäästöt.

Kaikkien tiedekuntien professuuriesitelmien pitäjien esittelyt on koottu verkkosivustolle osoitteeseen https://www.uef.fi/professuuriesitelmat. Myös professuuriesitelmien tallenteet linkitetään sivustolle esitelmälähetysten jälkeen.