UEFin liput.

Itä-Suomen yliopiston luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät

• Yleisöluento
  • Yliopistoyhteisö
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–15:00
Tapahtumapaikka:
Yliopiston YouTube-kanava
Lisää kalenteriin:

Professuuriesitelmätilaisuus on Itä-Suomen yliopiston perinne, jossa professorit nimityksensä jälkeen luovat katsauksen alansa kannalta tärkeisiin teemoihin.

Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät kuullaan keskiviikkona 19.5.2021 klo 13.00 alkaen verkkolähetyksenä.

Ohjelma:

• Rehtorin tervehdys
  • Professori Teppo Hujala, metsäbiotalous, erityisesti metsäbiotalouden ennakointi: Tulevaisuuskyvykkyys metsäbiotalouden menestystekijänä.
  • Professori Tomi Kinnunen, tietojenkäsittelytiede, erityisesti puheteknologia: Puheteknologialla kohti turvallista tulevaisuutta.
  • Professor Matthieu Roussey, kokeellinen fotoniikka (Experimental Photonics): Prospects on integrate optics and photonics devices.
  • Professori Tanja Tarvainen, laskennallinen kuvantaminen ja mallinnus: Tomografia valoa ja ääntä käyttäen.

Kaikkien tiedekuntien professuuriesitelmien pitäjien esittelyt on koottu verkkosivustolle osoitteeseen https://www.uef.fi/professuuriesitelmat. Myös professuuriesitelmien tallenteet linkitetään sivustolle esitelmälähetysten jälkeen.