UEFin liput.

Itä-Suomen yliopiston filosofisen tiedekunnan professuuriesitelmät

• Yleisöluento
  • Yliopistoyhteisö
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–14:00
Tapahtumapaikka:
Yliopiston YouTube-kanava
Lisää kalenteriin:

Professuuriesitelmätilaisuus on Itä-Suomen yliopiston perinne, jossa professorit nimityksensä jälkeen luovat katsauksen alansa kannalta tärkeisiin teemoihin.

Filosofisen tiedekunnan professuuriesitelmät kuullaan kahtena päivänä, maanantaina 17.5.2021 ja tiistaina 18.5.2021 klo 13.00 alkaen verkkolähetyksinä.

Ohjelma tiistaina 18.5.2021 klo 13-14:

• Rehtorin tervehdys
  • Professori Ilkka Huhta, kirkkohistoria: Valtionkirkot vai kansankirkot? Kirkkohistoriantutkimuksen näkökulmia luterilaisen ja ortodoksisen kirkon erityisasemaan Suomessa.
  • Professori Tuulikki Kurki, kulttuurintutkimus, erityisesti kulttuurisen muutoksen tutkimus: Kulttuurisen muutoksen tutkimuksesta.
  • Professor Michael Rießler, yleinen kielitiede (General Linguistics): Franz Boas, Open Science, and a New Approach to Linguistic Anthropology.

Kaikkien tiedekuntien professuuriesitelmien pitäjien esittelyt on koottu verkkosivustolle osoitteeseen https://www.uef.fi/professuuriesitelmat. Myös professuuriesitelmien tallenteet linkitetään sivustolle esitelmälähetysten jälkeen.