Hulevesioja.

Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

Hulevesien laadun hallinnan ja monitoroinnin kehittäminen (HuLa) -hankkeen loppuwebinaarissa esitellään hankkeessa kehitettyjä menetelmiä hulevesien laadun seurantaan. Hankkeessa seurattiin automaattisella näytteenottoasemalla hulevesien laatua ja arvioitiin niiden aihuttamaa vesistökuormitusta. Lisäksi tutkittiin hulevesien mikromuovipitoisuuksia ja testattiin biohiili- ja biopolymeeripohjaisia suodatusmenetelmiä hulevesien puhdistamiseen lumenkaatopaikalla ja rakennustyömaalla. Webinaarissa esitellään hankkeen keskeiset tulokset.

Tilaisuus on suomenkielinen. Hankkeen päätoteuttaja on Savonia-ammattikorkeakoulu, osatoteuttajat Itä-Suomen yliopisto ja BioSO4 Oy, ja yhteistyökumppani Kuopion kaupunki. Hankkeen rahoittaja on ympäristöministeriön vesiensuojelun tehostamisohjelma.

Katso hankkeen loppuwebinaarin ohjelma täältä

Tervetuloa kaikki aiheesta kiinnostuneet!

Lisätietoja antaa Emilia Uurasjärvi, sähköposti emilia.uurasjarvi@uef.fi.