Cafe Smart tiedekahvilan logo

Café Smart tiedekahvila: Puunpolton hyvät käytännöt ja vaikutukset ympäristöön ja terveyteen

• Yleisötapahtuma
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
14:00–15:00
Tapahtumapaikka:
Kantti monitoimitila, Kuopion museo, sekä verkossa
Museokatu 1
Lisää kalenteriin:

Miten puun poltto vaikuttaa lähiympäristön ilmanlaatuun ja terveyteen? Miten poltat puuta tehokkaasti ja puhtaasti? Voiko maitopurkit polttaa takassa? Entä vähäiset purkujätteet tai risut pihalla?

Itä-Suomen yliopiston Café Smart tiedekahvilassa 2. helmikuuta on aiheena puunpolton hyvät käytännöt ja vaikutukset. Käymme läpi, mitä esimerkiksi takkojen ja saunojen lämmittämisessä tapahtuu, miten päästöjä ja altistumista mitataan ja sekä mitä merkitystä näillä mittauksilla on.

Aiheesta ovat keskustelemassa erikoistutkija Tarja Yli-Tuomi Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta ja yliopistotutkija Jarkko Tissari Itä-Suomen yliopistosta.

Tervetuloa mukaan paikan päälle tai voit seurata tapahtumaa myös verkon välityksellä.

Kahvitarjoilu (rajallinen määrä)

Lisätietoja antaa Anna Simolin, puhelin 050 433 8394, sähköposti anna.simolin@uef.fi.