Café Smartin grafiikka.

Café Smart -tiedekahvila: Opiskelija, tavoitteletko täydellisyyttä?

• Yleisötapahtuma
  • Oppiva ihminen
  • Terveys ja hyvinvointi
  • Yliopistoyhteisö
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Verkossa
Yhteystiedot:

Risto Löf

+358503421958

Lisää kalenteriin:

Perfektionistiopiskelija uupuu helposti jatkuvaan tyytymättömyyteen. Hän asettaa itselleen erittäin korkeita tavoitteita, mutta ei ole tyytyväinen suorituksiinsa, vaikka ne hipoisivat täydellisyyttä. Etäopetus ja pandemian aika eivät tutkimusten mukaan ole lisänneet perfektionismia, mutta etäopetuksesta kasvava kuormitus on muutoin sitä vastoin kasvanut. Noin 40 prosenttia yliopisto-opiskelijoista kokee olevansa etäajan takia uupunut, mutta toisaalta runsas kolmannes opiskelijoista pitää etäopetusta myönteisenä asiana.

Miten opettaja voisi huomioida perfektionismiin taipuvat opiskelijat paremmin? Voitaisiinko koulujen suorituskeskeisyydestä luopua? Millainen ilmapiiri helpottaa opiskelua ja vähentää pettymyksiä? Mitä hyviä asioita etäopetusajasta voidaan tuoda uuteen opiskeluarkeen?

Itä-Suomen yliopiston Café Smart -tiedekahvilassa keskustellaan opiskelijoiden perfektionismista ja etäopetuksen huonoista ja hyvistä puolista torstaina 17.3.2022 klo 15–16. Keskustelu toteutetaan suorana verkkolähetyksenä Vimeo-palvelussa, ja keskusteluun osallistuvat kasvatustieteen professori Markku Niemivirta ja opintopsykologi Marinia Sorjonen-Ward Itä-Suomen yliopistosta sekä opiskelijahyvinvoinnin Sillat-hankkeen koordinaattori Riina Pääkkönen Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnasta.

Tapahtuma on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille. Tervetuloa tiedon äärelle!