
Monitieteiseen Oppiminen, arki ja työ digitalisoituneessa yhteiskunnassa (DIGS) -tutkimusyhteisöön kuuluu tutkijoita filosofisesta tiedekunnasta, luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnasta sekä yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunnasta.
Tarkastelemme oppimista ja sen tukemista eri näkökulmista elämänkulun eri vaiheissa. Tutkimuksemme kohdistuu digitalisoituneen yhteiskunnan tarjoamiin uusiin oppimismahdollisuuksiin ja välineisiin sekä myös yhteiskunnan asettamiin oppimisvaatimuksiin ja odotuksiin. Laaja tutkimuskenttä käsittää varhaiskasvatuksen sekä eri kouluasteiden teemat aina korkea-astetta myöten. Lisäksi tutkimme työelämän oppimistilanteita ja vaatimuksia sekä myös iäkkäämmän väestön oppimistarpeita ja -mahdollisuuksia.
Tutkimme oppimista sekä formaaleissa että informaaleissa oppimisympäristöissä. Tutkimuksen aihealue on nopeasti kehittyvä kokonaisuus, jossa tutkimusta tehdään määrällisillä, laadullisilla sekä näitä yhdistävillä mixed methods -käytänteillä. Teknologian ja digitalisaation nopea kehitys pitää tutkimusteemat jatkuvasti ajankohtaisina ja tarjoaa samalla myös uudenlaisia välineitä ja mahdollisuuksia kerätä ja analysoida eri tyyppisiä tutkimusaineistoja.