Roosa nauha kädessä.

Tapahtumapaikka:
Snellmanian suuri sali SN100, Yliopistonranta 8, Kuopio
Lisää kalenteriin:

Biolääketieteen opiskelijoiden ainejärjestö Kulti ry järjestää Roosa nauha -kampanjan kanssa yleisötapahtuman, joka on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Ohjelmassa asiantuntijoiden puheenvuoroja syöpätutkimuksen ja hoidon ajankohtaisista aiheista.

Klo 15.30 Tervetulosanat. Piritta Pennanen, Tapahtumavastaava, Kulti ry

Klo 15.40 Lasten uudet syöpähoidot – tie laboratoriosta potilaalle. Olli Lohi, lasten syöpä- ja veritautien professori, Tampereen yliopisto

Klo 16.05 Solutason tapahtumat lasten leukemian kehittymisen taustalla ja miten niitä voidaan kartoittaa nykymenetelmin. Merja Heinäniemi, laskennallisen biolääketieteen professori, Itä-Suomen yliopisto

Klo 16.30 Kahvitauko

Klo 17.00 Terveisiä lasten veri- ja syöpätautien osastolta. Jouni Pesola, lasten syöpä- ja veritautien erikoislääkäri, Kuopion yliopistollinen sairaala

Klo 17.25 Psykososiaalinen tuki. Virpi Nissinen, sairaanhoitaja, Pohjois-Savon syöpäyhdistys

Klo 17.45: Kiitossanat. Piritta Pennanen, Tapahtumavastaava, Kulti ry

Illan aikana on mahdollisuus ostaa kahvia, kahvileipää ja Roosa-nauha tuotteita ja tukea näin kansallista syöpätutkimusta. Tapahtumassa on myynnissä myös Kulti ry:n lanseeraama uniikki Roosa nauha -haalarimerkki, jonka myyntivoitot lahjoitetaan Roosa nauha -keräykseen. Tule kuulemaan tärkeästä aiheesta ja osoittamaan kannatuksesi!

Lääketieteellisten alojen tutkimus on Itä-Suomen yliopistossa huipputasoa, ja koulutusohjelmamme ovat luomassa perustaa vahvalle tulevaisuuden osaamiselle syöpätutkimuksen saralla. Syöpäsäätiö tekee tärkeää työtä kansallisen tutkimuksen rahoittamisessa. Yhteistyössä tapahtumassa ovat Roosa nauha, Pohjois-Savon Syöpäyhdistys, KYS, Tampereen yliopisto ja Itä-Suomen yliopisto.