Varhainen ruotsin opettaminen, lähiopetus, Joensuu lv. 2023-2024

75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Kohderyhmä:

Ensisijaisena kohderyhmänä ovat ruotsinopettajat, muiden kielten opettajat, luokanopettajat sekä muut opetusalalla työskentelevät.

Sisältö:

Varhainen kieltenoppiminen ja -opetus, ruotsi toisena kotimaisena kielenä, monikielisyys, perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet, ikäryhmälle soveltuvat oppimisympäristöt ja työskentelytavat, luokkahuonevuorovaikutus.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Pepin opinto-oppaassa (HUOM. avautuu uuteen välilehteen).

Opintojakso järjestetään kevätlukukaudella. Opinnot on integroitu yliopiston perus- eli tutkinto-opetukseen. Opinnot ovat aikataulutettuja.

Lähiopetus ja oppimistehtävät (verkossa).

Suoritustavat:
Kontaktiopetus 20 t, oppimistehtävien suunnittelu ja toteutus (pareittain) 50 t, itsenäinen työskentely 65 t.

Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen ja siihen liittyvät tehtävät (80 % läsnäolovaatimus): hyväksytty/hylätty.
Oppimistehtävät: 0-5.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• ymmärtää ruotsin kielen ja sen opetuksen merkityksen koulukontekstissa Suomessa ja tuntee toisen kotimaisen kielen ruotsin opetuksen tavoitteet ja sisällöt perusopetuksen vuosiluokilla 1–6
  • tuntee luokkahuonevuorovaikutuksen perusteita ruotsin opetuksessa
  • osaa soveltaa teoreettista tietoa varhaisesta kieltenoppimisesta omaan opetukseensa
  • osaa ohjata oppilasta näkemään ruotsin taidon osana oman monikielisyyden kehittymistä
  • osaa auttaa oppilasta löytämään ja hyödyntämään ruotsinkielisiä oppimisympäristöjä myös koulun ulkopuolella
  • ymmärtää jatkuvan oppimisen periaatteen mukaisesti tärkeyden ylläpitää ja kehittää omaa kielitaitoaan

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus

Löydät opintojakson aikataulut Pepin opinto-oppaasta (HUOM. avautuu uuteen välilehteen).

Suomi
ruotsi

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisen avautumisessa on järjestelmävaihdoksen vuoksi viive aiemmin ilmoitetusta. Ilmoittautuminen avautuu perjantaina 8.12.2023 klo 9.00.

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan

.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00