jok-kysy lupa-ay_koulutusala_kielet ja viestintä

Uudistuksien johtaminen - valmentava johtaminen

Täydennyskoulutus
Tässä koulutuksessa saat käytännön menetelmiä muutoksien johtamiseen!
Uudistuksien johtaminen on taitolaji. Sitä voidaan lähestyä neljän keskeisen osa-alueen kautta. Ne ovat motivaation johtaminen, osaamisen ja kasvunasenteen johtaminen, toimintaa ohjaavat rakenteet ja esimerkkinä toimivat roolimallit. Muutoksien johtamisessa kannattaa hyödyntää valmentavaa työotetta, joka tutkitusti on ihanteellista henkilöstön näkökulmasta. Näin varmistetaan, että henkilöstöllä on paremmat valmiudet muutoksen ja uudistuksen toteuttamiseen, ja että muutos etenee.
smart for good
  • Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Päivämäärä:
29.10.2024 - 12.11.2024
Laajuus:
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus
Hinta:
613,8 € (alv 24%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Muutoksien ja uudistuksien johtamisen keskeisenä tehtävänä on varmistaa, että
•    muutoksen tavoite koetaan mielekkäänä
•    henkilöstöllä on muutoksen tavoitteen mukaista osaamista
•    henkilöstöllä on kasvunasennetta uuden osaamisen haltuun ottamiseksi
•    näkyvät ja näkymättömät rakenteet ohjaavat uudistuksen suuntaan
•    ympärillä on esimerkkiä näyttäviä roolimalleja.

Opit koulutuksessa
•    muutoksien johtamisen neljä keskeiset osa-alueet
•    luomaan edellytyksiä muutosmotivaatiolle
•    viestimään motivaatiota vahvistavalla tavalla
•    vaikuttamaan motivaatioon valmentavalla työotteella
•    soveltamaan osaamisen johtamisen perusprosessia muutoksiin
•    vahvistamaan kasvunasennetta valmentavalla työotteella
•    analysoimaan ohjaavia rakenteita
•    toimimaan esimerkkinä muutoksissa ja uudistuksissa.

Koulutus toteutetaan valmentavalla otteella sekä siinä korostuu käytännön tekeminen ja toisilta oppiminen. Saat käyttöösi menetelmiä valmentavan työotteen soveltamiseen muutosjohtamisen eri tilanteissa.

Koulutuksen sisältö:

Koulutus sisältää kaksi webinaaria: 29.10.2024 klo 8.30 – 12.00 ja 12.11.2024 klo 8.30 – 12.00.

Ensimmäisen webinaarin keskeiset sisällöt ovat: muutoksiin sopeutuminen, muutosjohtamisen osa-alueet, motivaation edellytykset, mielekkään tavoitteen perusteet, edistymisen kokemuksen vahvistaminen, esihenkilön keinot vaikuttaa motivaatioon, valmennuskeskustelu ja motivaatioon vaikuttaminen. Webinaarissa myös harjoitellaan motivaatiota vahvistavaa valmennuskeskustelua. Osallistujat saavat käyttöönsä käytännön menetelmiä muutosprosessin eri tilanteisiin.

Toisen webinaarin keskeiset sisällöt ovat: tulevaisuudessa tarvittavan osaamisen varmistaminen ja osaamisen johtamisen perusprosessi, osaamiskeskustelu ja sen toteuttaminen valmentaen, kasvunasenne ja keinot sen vahvistamiseksi, kasvunasennetta vahvistava valmennuskeskustelu, toimintaa ohjaavien rakenteiden suuntaaminen uudistuksen mukaiseksi, esimerkkinä toimivat roolimallit ja oma toiminta. Webinaarissa osallistujat pääsevät harjoittelemaan oppimiaan menetelmiä ja saavat käyttöönsä valmentavan johtamisen työvälineitä.

Webinaarien välissä osallistujat kokeilevat oppimaansa käytäntöön ja oppivat toistensa kokeiluista.

Koulutuksessa opit soveltamaan valmentavaa työotetta muutoksien ja uudistuksien johtamisessa.

Johtajat, esihenkilöt ja hr-ammattilaiset, jotka työssään suunnittelevat ja toteuttavat muutoksia ja uudistuksia sekä tukevat henkilöstä muutoksien toteuttamisessa.

495 € + ALV 24% (118€), verollinen myyntihinta 613,8 € / osallistuja.

Koulutus toteutuu, mikäli ilmoittautuneita on vähintään 10.

llmoittautumisen koulutukseen voi perua maksutta ilmoittautumisaikana. Peruminen tehdään sähköpostilla koulutuksen sihteerille. Jos ilmoittautuminen perutaan myöhemmin, kuitenkin ennen koulutuksen alkua, laskutetaan asiakkaalta perumismaksuna 50 % koko koulutuksen hinnasta.

Jos ilmoittautumista ei ole peruttu ennen koulutuksen aloittamista tai opiskelija keskeyttää koulutuksen, Itä-Suomen yliopisto laskuttaa koulutuksen hinnan kokonaisuudessaan. Koulutuksen keskeyttämisestä on ilmoitettava kirjallisesti arttu.puhakka@uef.fi.

Mikäli ilmoittautuminen on tehty virallisen ilmoittautumisajan päätyttyä (jälki-ilmoittautuminen) ja ilmoittautuminen perutaan tai opiskelija ei saavu koulutukseen osallistumismaksu veloitetaan kokonaisuudessaan.

Poikkeuksena ovat lääkärintodistuksella osoitetut sairastumiset. Todistus toimitetaan suojatulla sähköpostilla JOK_suojattuposti@uef.fi

Koulutus voidaan perua järjestäjän toimesta ilman, että siitä aiheutuu järjestäjälle maksuvelvoitetta.

Yliopisto vastaa koulutuksen toteuttamisesta sovitun aikataulun, sisällön, opetukseen liittyvien tilojen, verkko-oppimisympäristön ja koulutuksen laadun osalta. Koulutukseen sovelletaan soveltuvien osin Itä-Suomen yliopiston opintojohtosäännön 33, 45 ja 47 §:ä. Koulutuksessa noudatetaan opetuksen eettisiä ohjeita: https://kamu.uef.fi/student-book/opetuksen-ja-opiskelun-eettiset-ohjeet/. Opiskelija vastaa osallistumisensa vahvistamisesta ja osallistumisestaan koulutuksen seminaareihin ja muihin koulutussuunnitelman vaatimiin tapaamisiin. Lisäksi opiskelija huolehtii tehtävien suorittamisesta määräpäivään mennessä.

Koulutuksen kieli on suomi.