Tutkielmamoduuli, sivuainetutkielma, historian aineopinnot, lv 2023-2024

Hinta:
150 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Lähdeaineistojen analysoiminen eri metodein, relevanttiin tutkimuskirjallisuuteen perehtyminen, tutkintojen ja johtopäätösten tekemisen harjoitteleminen, tutkielman laatimiseen sisältyvien sisällöllisten, rakenteellisten ja teknisten seikkojen harjoitteleminen, tieteellisen argumentoinnin ja keskustelun harjoitteleminen, seminaarikäytäntöjen opetteleminen.
Omaan seminaariaiheeseen liittyvän ideaesityksen, tutkimussuunnitelman ja esitelmän esitteleminen sekä muiden opiskelijoiden seminaariesitelmien kommentointi ja opponointi. Seminaari kestää koko lukuvuoden.

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- ymmärtää tieteellisen tiedon syntyprosessin
- hallitsee tutkimusprosessin perusteet
- hahmottaa oman työnsä tutkimusperinteen
- osaa analysoida lähdeaineistoja sekä tehdä tulkintoja ja johtopäätöksiä
- kykenee tieteelliseen argumentointiin ja keskusteluun
- osaa soveltaa oppimiaan metodologisia ja tutkimuksellisia valmiuksia käytännön työhön
- kykenee itsenäiseen tutkielmatyöskentelyyn

Tutustu moduuliin ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Suomeksi

Suoritustavat:
Luennot, aktiivinen osallistuminen seminaarityöskentelyyn. Läsnäolovelvollisuus kontaktiopetuksessa on vähintään 80 %. Seminaari-istuntoihin osallistuminen on pakollista. Seminaari suoritetaan yhden lukuvuoden aikana. Muutoin suoritus katsotaan hylätyksi.

Tutkielmaseminaarit ovat rinnakkaisia ns. temaattisia ryhmiä. Sivuainetutkielma laaditaan opintojen loppuvaiheessa.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Päiväopetus

Seminaari kestää koko lukuvuoden. Joensuun kampus.

Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00