Tietojenkäsittelytieteen perusopinnot, lv. 2023-2024

Monimuoto, Verkko-opetus
Hinta:
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tietojenkäsittelytieteessä tutkitaan tiedon esittämistä, tiedonkäsittelymenetelmiä ja tietojärjestelmiä sekä tietokoneita ja niiden hyödyntämistä osana tietojärjestelmiä. Vaikka alan tekninen kehitys on hyvin nopeaa, saat koulutuksesta vahvan perustan muutosten ennakoimiseen ja ymmärtämiseen.

Perusopinnoista muodostuu opintokokonaisuus, joka antaa yleiskatsauksen tietojenkäsittelytieteeseen sekä tietotekniikan ja ohjelmoinnin perustaitoihin. Tietojenkäsittelytiede antaa valmiuksia jäsentää tietojärjestelmän suunnitteluun ja toteuttamiseen liittyviä kysymyksiä sekä teoreettisesti että käytännöllisesti. Näkökulmina ovat sekä ohjelmiston tilaaja että toteuttaja.

Itä-Suomen yliopistossa voit opiskella tietojenkäsittelytiedettä Joensuun ja Kuopion kampuksilla, ja myös verkossa.

Opintokokonaisuus koostuu seuraavista opintojaksoista:

*-merkityt ovat lukioväylän opintojaksoja. Muut kuin nämä perusopintojen kurssit voi korvata aineopintojen kursseilla.

Perusopinnot suositellaan aloittamaan kursseilla Johdatus tietojenkäsittelyyn ja Johdatus Python ohjelmointiin.

Käytä tätä sivua katsoaksesi mitkä opintojaksot kuuluvat tähän opintokokonaisuuteen, ja ilmoittaudu sitten haluamillesi opintojaksoille niiden omilla sivuilla. Vuoden 2023 aikana aloitetut tietojenkäsittelytieteen opinnot ovat maksuttomia, vuoden 2024 alusta normaalisti 15 e/op.

Opinnoilla voi olla erilliset hakukohteet Kuopion ja Joensuun opinnoille. Mikäli et aio osallistua lähiopetukseen niin sillä kumman valitset ei ole merkitystä; kurssit ja sisällöt ovat täsmälleen samoja, opettaja ja seinän väri voivat olla erilaisia.

Vuoden 2023 aikana aloitetut tietojenkäsittelytieteen opinnot ovat maksuttomia. Vuoden 2024 opintojen hinta on 15 e/op. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Kellonajasta riippumaton

Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Opintoihin tulee ilmoittautua erikseen kullekin opintojaksolle.  Ilmoittautuminen Opintopolussa kevään 2024 opintojaksoille alkaa marraskuun lopulla.

Tarkista ilmoittautumisajat opintojaksokohtaisista tiedoista.

Opintokokonaisuuteen ei voi ilmoittautua.

Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista